En fredagsmorgon.

Fredagen har börjat här, strax efter fem slog lillebror upp sina ögon och skulle i vanlig ordning absolut inte somna om, man börjar kanske vänja sig men jag måste erkänna att innan sex är inte okej att kliva upp, alls.
De var en stolt Ebba som vaknade (visserligen i soffan och inte hela natten i egen säng) och förstod att hon hade lyckats somna själv, det riktigt lyste verkligen i de där nyvakna ögonen.
Sedan har min stora tjej förvandlats till en tonåring, alltså herregud vad en liten grej kan få henne att explodera! Jag som hatar att börja dagen med bråk gap och skrik. Den där kända sexårstrotsen som alla pratar om börjar sakta smyga sig på och jag misstänker den kommer bli lika jobbig här som hos många andra.
Tycker dock det är viktigt att barnen får veta att det är okej att vara arga, ledsna osv, men sedan kan man inte bete sig hur som helst på köpet.
 
Nu drar vi ett streck över det som hänt och fortsätter dagen här hemma, idag blir det nog ett besök på öppnaförskolan eftersom jag ändå är ledig.
Önskar er alla en underbar fredag!
 
(ni glömmer väl inte att ni kan följa mig på bloglovin och på instagram? (emmgus86)
 
Ytterligare en bild efter en veckans tema-vecka med inriktgning foto.
 

Kommentarer
Mammalola

svar: Skönt att höra att det kan ha varit därför jag mådde så illa, blev nervös för annan magsjuka först vilket jag inte har tid med nu :) Men sjukt egentligen hur snabbt kroppen visar avståndstagande mot något man annars ätit i hela sitt liv, har inte upplevt något liknande när jag uteslutit tex socker eller gluten.

Svar: Kött är ju förbannat starkt för kroppen alltså :/
Emmelie

2014-03-07 08:13:54
URL: http://livsviktigt.vimedbarn.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0