En ny vecka.

Helgen är över och jag och Henrik har varit barnfria för första gången på månader. Vi passade på att gå och ta en fika på stan och sedan tillbringade jag tre timmar i frisörstolen. Tanken var att fortsätta göra ljusa slingor men för att få bort kopparfärgen efter att jag varit rödhårig så krävdes en mörkare brun som grundfärg. Så resultatet blev brunt med ljusa slingor i och jag är nöjd. Vår andra barnfria tid spenderades i sängen med en bok, det var riktigt skönt att få krypa ner efter en kall långpromenad och bara dricka te och läsa mitt på dagen. Henrik överasskade mig dessutom med att ge mig en helkroppsmassage i söndags så jag har blivit bortskämd i helgen och laddat batterierna inför en ny vecka.
 
 
 
Dagen och gårdagen spenderas hemma och jag och min vän har påbörjat de första orden i kommande C-uppsatsen. Det är tidskrävande att skriva akademiskt och man vänder och vrider på varje ord för att det ska kännas rätt. Hoppas på att komma en del rader på väg och att sedan kunna hämta hem barnen i bra tid. Egentligen har vi föreläsningar tisdag, onsdag och torsdag men jag har valt att stanna hemma och försöka sätta mig in i allt på egen hand. Det tar på krafterna att pendla och jag måste bli bättre på att börja prioritera för mitt egna måendes skull. - Önskar er en fin tisdag!

Kommentarer
maria eek

Så skönt med egentid!

2016-11-17 00:21:56
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0