Ärliga ord från barnen.

Oj vad bloggen är tyst. Jag har helt enkelt varken tid eller motivation för tillfället. När den psykiska hälsan är lite uppochner så är bloggen inget prio att genomföra helt enkelt.
Kikar bara in och publicerar den där lilla frågelistan som cirkulerar på facebook just nu. Mina kära ungar svarar lite väl ärligt ibland kan jag tycka, haha.
 
Kopiera, fråga dina barn och skriv exakt så som de svarar. Ebba och Hugo svarar 💜
1. Vad brukar mamma alltid säga till dig?
E: Gå upp på ditt rum.
H: Att min pockeboll är fin.
2. Vad gör mamma lycklig?
E: När vi inte bråkar.
H: Att jag gör fina saker åt hon.
3. Vad gör mamma ledsen?
E: När vi bråkar.
H: När Henrik blir arg.
4. Hur får mamma dig att skratta?
E: skojar med mig.
H: leker tjuv och polis.
5. Hur var mamma som barn?
E: hon red mycket.
H: hon såg ut som en tjej.
6. Hur gammal är mamma?
E: 30
H: 30
7. Hur lång är mamma?
E: 40cm
H: 1 meter.
8. Vad är mammas favoritsysselsättning?
E: städa.
H: fika.
9. Vad är mamma jättebra på?
E: Rida.
H: att hjälpa till och att ha praktik.
10. Vad är mamma inte så bra på?
E: Göra slime.
H: hon är bra på allting, fast inte på att laga saker.
11. Vad jobbar mamma med?
E: sjuksköterska.
H: praktik.
12. Vad är mammas favoritmat?
E: lax
H: vegetariskt
13. Varför är du stolt över mamma?
E: för att hon äter sushi med mig.
H: för att hon gör god mat.
14. Om mamma var en seriefigur så vem skulle hon vara?
E: en groda.
H: superman.
15. Vad gör du och mamma tillsammans?
E: äter sushi.
H: pärlar pokemonbollar.
16. Vad är likt mellan dig och mamma?
E: lika färg på ögonen.
H: munnen.
17. Vad är olika mellan er?
E: annan färg på håret.
H: inte lika ögon.
18. Hur vet du att mamma älskar dig?
E : för att hon ritar med mig.
H: för att hon gör snälla saker mot mig.
19. Vad är mammas favoritställe dit hon gillar att gå/åka?
E: Ullared.
H: till ett ställe där det är lugnt och inta barn som skriker och vaknar om nätterna.
 
 
 
 
 

Kommentarer
ensekundtusentankar.blogg.se

Fniss

2016-11-02 09:55:21
URL: http://ensekundtusentankar.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0