Ett par timmar ensam.

Jobbet som sjuksköterska har sina fördelar, blandannat de lediga vardagarna som blir när jag ska arbeta kommande helg. Idag har varit en sån dag då det regnat snöblandat regn och blåst som bara den utanför, så det har varit tacksamt att vara en del inomhus. Under förmiddagen kollade jag ikapp mig på Mandelmansgård som jag tycker är en riktig feelgood serie, tänk vilken grej det hade varit att få pröva på och leva som dom under en helg under sommaren, går det ens?
Eftersom tittande på paddan gör mig rastlös så passade jag på att städa av det värsta här hemma och sedan slänga mig i ett varmt bad innan mötet med Hugos resurs, specialpedagog och lärare var inbokat. Det känns skönt att rå om sig själv utan att någon ständigt knackar på dörren och ropar mamma.
Mötet gick bra, och jag slås mellan tanken om jag ska låta starta en ADHD-utredning på honom eller ej. En diagnos öppnar vissa dörrar och stänger andra. Själv har jag en självklar bild av att det är den han är, att de svårigheter överensstämmer med diagnosen. Men vill jag ha den stämpeln på honom eller räcker det att vi har den vetskapen om honom?
 
Dags att laga middag och fortsätta med kvällens bestyr.
Hoppas ni får en fin kväll allesammans!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0