lite snabbt

Natten har varit hemsk.
Ebba vill verkligen inte sova, hon bara skriker o försöker ligga o tutta lite.
Tror hon har ont i magen + att jag ej har tillräckligt med mjölk ännu.

Jag storgrät inatt, jag visste verkligen inte vad jag skulle ta mig till.
Hur skulle jag trösta mitt barn?
Ingenting funkade o jag kände mig som världens sämsta mamma.
Dagarna funkar bättre.

Nu ligger hon iaf o sover men jag antar jag måste väcka henne snart för hon ska ha mat var tredje timme.
Ska se med bvc idag om de e så att hon måste väckas eller om hon kan sova tills hon vaknar.

Uppdaterar mer senare

Kommentarer
Evelina

Gumman då. Du är en underbar mamma, tro inget annat! Måste ses snart med, är så nyfiken på lilla Ebba. Sjukt söt hon är förresten! puss

2008-12-19 12:46:15
URL: http://evelinacarlsson.blogg.se/
Sanna

Gumman det är ofta så, innan ni vänjer er. Sedan skriker barn. Har dom sagt att hon måste väckas på BB? Annars brukar man bara göra det om barnen är må, Ebba är ju inte det, hon har ju runda goa kinder och allt.



Jag kan inget direkt heller. Men har ju tagit hand om en hel del små pluttar, så lite vet jag ju iaf. Säg till om jag kan göra något, tror inte du behöver oroa dig för kolik, skräm inte upp dig själv gumman. Allt är nytt och så kommer det vara ett tag.

2008-12-19 13:42:56
URL: http://sjoquist.blogg.se/
Jaana

Hah, jaa det är hon verkligen=)

Såå, hur känns det att vara mamma nu då? Fan vad kul alltså...:) förstår att det är jobbigt som fasen i början, men lugn, de blir bättre när ni får in rutiner och ni lär känna henne bättre - och vet då också hur ni ska trösta henne på bästa sätt..

2008-12-19 14:04:19
URL: http://chanaeggmaan.blogg.se/
lisa

haha så sa jag med efter förlossningen att jag inte villa ha barn igen för att det gjorde så ont men nu skulle jag lätt kunna skaffa mej en till. Va jobbigt att hon skriker så mycket hoppas att det blir bättre. Och hoppas att amningen går bättre snart..

2008-12-19 15:15:42
URL: http://liisagyllin.blogg.se/
Lizette

Du borde låte henne sova tills hon vaknar, bara små barn man behöver väcka och Ebba har ju massa hull :-) Eller har hon inte gått upp i vikt?



Tänkte tipsa dig om NAPP, hon verkar ju vilja suga en del så testa det. Mario var en riktig liten sugpropp och mkt vaken, men med nappen i mun så sov han bättre. Ett litet tips bara.



Ta hand om er, kramar

2008-12-19 15:56:44
URL: http://www.paddis.se
Sanna

Det tycker jag låter mer rätt att hon får sova tills hon vaknar, annars blir hon ju störd. Du ska se att det kommer gå toppen. Bara att ni behöver komma in i rutiner och allt som ska därtill, det blir nog lättare då, för er alla tre. Stor omställning för er alla. Hoppas det gick fint att komma ut, ser fram emot när vi ses gumman. Som alltid. Tro det eller ej.



Nu ska jag snart dra till alingsås, supa mig skit full och dansa natten lång, lite skillnad mot hur du har det nu :)



PUSS

2008-12-19 19:15:39
URL: http://sjoquist.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0