jaja

Vecka 17
Kroppen: Livmodern växer mer och mer och det är vanligt att man känner lite molvärk av och till. Andra typiska symtom är att man känner sig hungrigare än normalt, det kan bero på att fostret samlar på sig fett.

Fostret: Skelettet är synligt på röntgenbilder. Det bildas nu ett värmereglerande fettlager på ytan av kroppen. Underhudsfett bildas och det hjälper barnet att reglera kroppstemperaturen efter födseln. Nu har den första avföringen börjat samlas i tarmen, denna avföring kallas mekonium och är grönsvart och kletig i konsistensen.


Segt på jobbet, väldigt segt.
Inte bara jag som tycker det utan min arbetskompis har exakt samma tankar,
så alltså är de inte jag som överdriver eller så.. de ÄR så illa som jag säger.
Kul att hon spydde över hela sig idag o jag kunde inte låta bli o kväljas o hålla på o spy.. visst bajs kan jag hantera, men inte kräks, aldrig inte en chans.

Tycker jag känner de pickar till under naveln offtast på kvällen, men väntar fortfarande på riktiga sparkar.
Jag o Johan har de rätt bra nu, känner mig oootroligt kär i honom idag.
Han bryr sig o ger mig de jag behöver.
Han frågade idag om jag ville följa med till skåne när jag är ledig o hälsa på hans kompis. kändes riktigt kul att han iaf frågade, sen får jag se hur jag gör.

Nej nu ska jag lägga mig

Kommentarer
Lizette

Segt att det är så tråkigt på jobbet. Men snart har du semester iaf :-)

2008-06-24 21:03:49


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0