34

Vecka 34
Kroppen: Under slutet av graviditeten är det vanligt att värkarna ändrar sig en aning, ibland kan det kännas som om lungorna trycks uppåt och man får svårt att andas för en stund. Det kan vara svårt att skilja förvärkarna från riktiga värkar. De kan komma tätt och upplevas som intensiva, ett sätt att särskilja dem är att ta ett varmt bad, det får förvärkar att avta medan riktiga värkar fortsätter.

Barnet: Barnet är väl medveten om förvärkarna, men det tycks inte vara obehagligt på något sätt. Huden har antagit en mer rosa ton genom inlagring av underhudsfett, vid denna tidpunkt kan barnet utan vidare överleva utanför livmodern. Nu reagerar barnet olika på mammas, pappas samt främmande personers röster.



Så tiden går framåt alltså?
Känns inte så men tydligen gör den de.
Känns inte som magen växt typ ett skit på jätte länge (eftersom jag fortfarande kan knäppa min jacka)
Men får jag ju reda på hos bm på Torsdag.

Så va händer idag?
Har absolut ingen aning faktiskt, men städningen får vi fixa idag eftersom jag va alldeles för trött för de igår.

Haha Tilda ligger här jämte mig o glor nu, tror hon vill ut o kissa.

Kommentarer
Evelina

Vilka fina bilder gumman! Allt bra med dig?

2008-10-21 11:29:25
URL: http://evelinacarlsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0