27

Vecka 27
Kroppen: Man kan sova lite oroligt på nätterna när man har kommit en bit in på graviditeten, ofta störs man av att man måste gå upp och kissa. Många upplever också att de drömmer mer nu, ofta om förlossningen eller om barnet. Det är troligen kroppens sätt att förbereda sig mentalt, man kanske inte drömmer mer, men eftersom man vaknar oftare så kan det vara så att man kommer ihåg drömmarna bättre.

Barnet: Musklerna på armar och ben blir starkare och ibland kan barnet få in en riktig fullträff mot revbenen eller mot urinblåsan, vilket kan göra ont minst sagt.



Ja tiden går långsamt men säkert framåt.
O jag vill verkligen få ordning på saker o ting, även om de är "många veckor kvar"
Vill att allt ska stå redo o så perfekt som möjligt för lillen.

Idag vet jag inte va jag ska göra, får väl se va som händer.
Prata med stackars Therese som är kvar på jobbet o se hur de går iaf.
Hade varit kul o dra ut till pappa o fiksa, man får ta tag i dom sista chanserna.

Ska iaf skicka ett sms till Evve o se.
Någon måste väl kunna umgås med mig?

Händerna va hemska igår, hade svårt o somna när dom gjorde så ont.
Skenorna är långt ifrån bekväma vill jag lova.

Fan måste verkligen städa här hemma, sparka Johan i arslet o få fart på han kanske?
Tvätttid måste ordnas med.

Affären kanske?
Är sugen på fil :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0