Beslutsångest

Idag kommer Ebbas farmor o farfar hit.
Blir säkert trevligt.
Dom vill att vi ska åka med dom tillbaka till Borlänge imorgon.
Asså de e en jävla lång resa på fem timmar..
Jag vet inte hur vi ska göra, Ebba e ju inte alltid så förtjust i bilen, som tex från dopet som ändå bara va i Hemsjö kyrka så GALLSKREK hon hela vägen hem, rätt många gånger hon blivit sådär extremt panik ledsen i bilen.
O då fem timmar känns sisådär, även om jag vet man kan stanna.

Visst förstar jag verkligen alla där uppe vill träffa henne, men alltså de e så bökigt allt.
Sen för att inte tala om de så tänk er tågresan hem med vagn , väskor o en Ebba som inte e världens nöjdaste bebis nu heller.
Trång o jävligt.. Nej asså jag vet inte hur lockande de låter.
Kan sammanfatta de hela genom att säga att jag gärna VILL dit, men inte TA mig dit.

Igår åt Ebba gröt igen på morgonen, ett par teskedar o hon tyckte verkkigen om de :D
Ammade henne efteråt som vanligt men hon har iaf fått smaka två gånger.



Helt sjukt att hon snart e 4 månader!
Tiden går så fort.
Jag har inte varit utan henne mer än tre gånger, haha.
En gång när de va tjejkväll på spädbarnsgruppen i ca tre timmar.
En annan gång när jag o Johan förlovade oss, åxå ca tre timmar
Och sedan sista gången 1,5 timmar när vi bowlade, så samanlagt 7,5 timmar på fyra månader då typ :)
Skulle aldrig klara lämna bort henne o gå ut eller ngt sånt.. o nej sånt tycker jag man kan vänta med.
Visst en öl i sommar eller ngt men att ränna ut o festa , nej tack inget för mig.

Sen kan jag iofs erkänna att jag nog skulle behöva lite mer egentid, att komma ifrån henne lite ibland eftersom de e sjukt påfrestande att ha henne dygnet runt, men planen e ju att de ska kommas igång med träning nu snart (när jag o Evve slutat komma med undanflykter)  o då blir de ju ca en timma lite då o då när Johan får ha henne.

Ja du kan påpeka att Ebbas sömn inte va lika bra idag, strax efter 06 ville hon upp, o då somnade hon ändå lite mer än en timma senare igår..
jaja bara hon inte gör de till en vana .

Ebba hos mormor

Hur söt får man lov o vara?

GLÖM EJ TÄVLINGEN FÖR TUSAN :D

Kommentarer
Evelina

Haha, ja vi måste verkligen sluta komma med undanflykter nu! Skärpning! ;) pusspuss

2009-04-10 08:49:42
URL: http://evelinacarlsson.blogg.se/
Lizette

Det är klart att ni ska åka dit, det är ju nästan löjligt om ni inte skulle åka. Ebba mår bra av miljöombyte också ska du se. Och ibland är inte barnen "snälla" när man vill att dom ska vara det, men hon dör inte av att vara lite missnöjd i bilen. Du ska se att hon tom somnar om hon så ska skrika i 10 minuter innan. Så åk iväg och få lite avlastning när alla kommer vilja gosa med henne hela tiden. Kram Kram

2009-04-10 11:01:04
URL: http://www.paddis.se
Anonym

Kikar in , ska vi göra ett länkbyte?

Har du bloglovin?



Kramissar!

2009-04-10 15:32:12
URL: http://sandram.webblogg.se/
Lizette

Glömde ju skriva att hon är supersöt på korten!

2009-04-10 20:26:27
URL: http://www.paddis.se
Lena

Ja! Klart ni ska åka, tämk va skönt för er själva om inte annat, att få se nått annat lite!



Men förstår såklart det du ser som honder med, Inte alls konstigt att su känner så, men åk!!

Å du , jag har lagt ut bilderna på fejset nu, från Ebbas å Jonathans första "dejt" ;) Kram

2009-04-10 23:40:50


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0