Dom äckliga jävlarna har kommit.

Usch, fy fan va äckliga dom är.
Fästingar! Satt o gosade med Tilda igår o märkte ngt på örat, o visst fan satt där en stor fästing, jag tycker dom e VIDRIGA, okej spindlar e snäppet värre men fan inte mkt alltså.
Tur jag hade min Johan som fick ta en pincett o dra bort den jäveln.
Så nu idag ska de badas med fästingshampo o sedan gå till apoteket o införskaffa sig dom där bra små pipetterna med medel som man lägger i nacken (dom brukar funka riktigt bra, mkt mkt sällan Tilda har fästningar)
Är de inte lite tidigt liksom?
Nej fy fan, så ni med djur köp fästningsmedel så ni kanske slipper dom äckliga små krypen!

Annars igår hände inget kul alls direkt.
Chrinstina va här på morgonen o hjälpte oss deklarera, skönt o ha de gjort,.
Åkte sedan o handlade på Maxi med mamma.

Ebba fick testa morotspure, helt underbart gott tyckte hon:)
Bra mkt bättre än potatisen hon smakade sist.. Hon fick bara två tsk för vill inte hennes lilla mage ska få någon chock.
Gröten om kvällen är fortfarande gudomligt god.

Vill egentligen in till stan o shoppa idag.. men då måste jag ha hjälp med Ebba under tiden.
Mamma brukar va en hejare på de.
Har ju mina presentkort kvar liksom, sen vill jag köpa ett par badbyxor till Ebba eftersom jag gärna vill till Nolhaga o bada ngn gång då o då, Lizze va sägs som de? Du, Nikki o jag o Ebba?

Nu väntar den varma drycken på mig..... Kaffe alltså.


Kommentarer
Lizette

Jag kan hänga med till stan om du vill, fast vidare barnvakt vet jag dock inte om jag är med två egna barn. Men kan göra så gott jag kan, ska nämligen också en sväng på stan idag tänkte jag.. Ring om du vill ha hjälp.



Det låter kul med simhallen, men får nog ta nästa vecka för Mario har ögoninflammation så han får inte gå till Berit, suck.



Hon ser helt besatt ut i gröten, jag tror lätt att du kan ge henne en stor portion gröt nu på kvällen. Kram

2009-04-21 09:00:02
URL: http://www.paddis.se
Anonym

Du köper väl expot till Tilda??

Jag tycker inte frontline fungerar till mina hundar.

Men vilken tur du haft som inte sett fästingar förän nu,,,, Tommys föräldrars hund hade sin första den 3 mars.



Kram Kusin Lena

2009-04-21 09:18:09
Daniella

ja de får i göra någon dag. kanske kan ta de nästa helg? i helgen e juag ju upptagen.. jobbar sent på fredag å lördag e de liseberg å på söndag ska jag å simon mysa å käka något gott för vi firar 2 år då.

jag e lite förbannad på Angelica för vi har ju bestämt att vi ska till liseberg tillsammans.. bara de att igår fick jag veta av linda att hon bjudit med Linda å Ninnie. visst de kan väl va kul men dåligt att bjuda med massa folk utan å snacka med mej. vi hade ju bestämt att de bara skulle vara hon å jag.

2009-04-21 13:47:34
URL: http://dellisch.blogg.se/
Mamma Melissa

Åh! Nu påminde du mig om vad vi måste köpa till hundarna -fästinghalsband!! Attans, borde vi ju ha gjort under dagen!

2009-04-22 01:19:33
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
JosefinEmilie

ÅÅh fästingar är ngt utav det äckligaste jag vet.

Det börjar krypa i hela kroppen så fort man tänker på dom små rackarna.. usch! Kram

2009-04-22 19:53:54
URL: http://regnblomma.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0