Ångest över ekomomin .. som vanligt

Jag har ångest idag, vi behöver verkligen pengar.
Johan fyller år nu o jag vill liksom gärna kunna köpa ngt, hade tänkt mig bio o lite presentkort på teamsportia tillsammans med andra som skulle vara med o lägga till.
Hade gärna velat ge mer men jag kan inte, de får duga.
Men nu till saken, vet inte ens om vi har råd med de.

Tildas jävla försäkring har inte dratts som den ska så nu måste jag punga ut 600kr på de denna månaden.
Sen börjar kylskåpet bli tomt igen o vi måste handla, de går bara inte ihop.
Vet inte hur vi ska klara oss o jag mår verkligen så otrligt dåligt över detta!

Johan fick inte praktiken, dom hade för lite att göra på företaget , så de sket sig.
Men dom rekomenderade ett annat ställe där han iaf kunde ringa o höra, alltid något men ändå.
Johan väntar på sin läkarintyg fortfarande så han kan lämna de hos ams.
Men undra hur de går på FK?
Idioterna ger la han avslag precis som dom trodde, om han på af ej fått dom att ändra tankesätt eftersom de faktiskt ej fick gå till så!

Jag längtar tills den dagen då vi lever under lite mer ordnade former.
Johan har ett jobb, vi bor större o tillomed kan unna oss saker ibland o kanske spara lite varje månad.
De hade varit rena lyxen för mig, men hur kommer vi dit?
Jag kämpar som en liten blå men de händer ju ingenting, jag vill bara ha en normal fungerande ekomomi o boende, de e la ändå inte för mkt begärt?
nån som är/vart i samma sits o vet hur man kommer därifrån?

Suck, dåligt med komentarer nu igen , vart tog ni vägen alla vänliga själar?

06:10 väckte hon mig imorse, iofs e jag ganska välsövd eftersom jag somnade så tidigt igår, o tur var väl de.

Blev inspererad av en annan tjej som gjorde detta o tänkte jag "härmar" henne, så nu ska nära o kära skriva lite brev som Ebba kan få läsa när hon blir större, vill ni kika där så är de här www.ebbasbrev.blogg.se


Kommentarer
Lizette

Det som skulle rädda er ekonomi är att Johan tar sig i kragen och söker lite jobb och lägger manken till. Du gör allt du kan redan, Emmelie! Fortsätt med det du gör bara!!

Träffade du Pia och Jerry med Mario i stan i lördags och gick fram och hejade på dom? Dom visste inte om det var du eller Malin. hehe.. Och nu blev jag så nyfiken.. Kram

2009-08-17 09:27:06
URL: http://www.paddis.se
maja

Håller med kommentaren ovanför, han får ju bara ta å söka allt som finns! Även om man får 100 nej så kanske det 101 blir ett ja, vad det än är så hjälper det ju! Du kan ju inte försörja en hel familj på mammapengar? Tycker det verkar som om han inte ger F på att han ska få ett. Han själv kan väl inte tycka att situationen är speciellt tillfredställande? Stå på dig bara !! : ) Kram

2009-08-17 14:31:45
URL: http://majjases.blogspot.com
Linda

Ni får helt enkelt ge er ut båda 2 och söka jobb precis överallt, nån av er får ju napp tillslut. Alla jobb är ju bättre än inge pengar alls. Den som får jobb får helt enkelt ge sej ut och den andra får vara föräldraledig. Så skulle jag gjort iaf :)

2009-08-28 09:39:23


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0