Bakslag

Så jäkla typiskt att saker o ting inte ska gå smidigt alls!

Fick ett samtal igårkväll och fick reda på att lokalen vi bokat redan i oktober har blivit vattenskadad så vi kan inte hyra den.
Vart ska allt folk va på Ebbas kalas?
Att va här e helt uteslutet, 47 kvadrat går inte o va på även om vi skulle va i omgångar, 25 pers e lite väl mkt o sprida ut.

Blir så jäkla ledsen.
Grät en massor ,förstår inte hur jag ska kunna hinna ordna ett nytt ställe o va på fram tills Söndag.
Ska kolla med Alingsåshem för jag tycker att de borde va deras skyldghet att erbjuda en annan lokal åtminstonde.
Annars ska jag kolla Noltorpskyrkan eller i värsta fall Angsjöskola neråt pappa.

Som om man inte har nog med saker att ordna menar jag.

Sitter även o försöker ta en ny söt bild på Ebba då hon ler o ser sådär söt ut, brukar inte va något problem men vill självklart inte alls gå när jag försökt idag och igår.
Ska nämligen skicka in till tidningen eftersom hon fyller nu på måndag!

Mitt ätande är heelt ur balans.
Lite GI men mkt inte, igår efter jag fått de där samtalet tex så käkadej ag upp ett gäng tacochips som va kvar sedan i söndags.
Hur känns de idag tror ni?
Äcklas otroligt av mig själv o förstår inte vad jag håller på med, har lyckas vara så strikt innan ju.
Men nu skiter sig allt!

Pappa o Johan ska iaf till huset idag, så Johan kan få se va som ska göras, skönt att han kan börja så småt där borta.

Imon har mamma Ebba en stund o så är min snälla söta syster snäll o hjälper mig o börja rensa ur mitt förråd där nere så att man vet va man ska spara, slänga o ev sälja.
Skönt o ha de gjort.
Malin skulle ev hjälpa till med, ju fler destu bättre.  Man samlar ju på sig en del skit där nere i sånn a utrymmen.

Fick bakat ett gäng bullar till igår med.
Förstår inte hur de va möjligt eftersom Ebba va på ett hemskt humör hela eftermiddagen kvällen igår.
Bara skrek o gnällde o inget alls va skoj.
Men jag lyckades o de e en sats mindre kvar o baka.

Nu ska vi vila en stund till innan vi kör igång dagen på allvar.
Hoppas ni andra har de bättre än jag!


Ebba satt på golvet o lekte medans jag bakade

Kommentarer
jessica

hittade din adress på familjeliv

2009-12-08 09:46:12
URL: http://metrobloggen.se/fitmom
Anonym

Fler tips från svärmor...hihi....var inte rädd att be om hjälp....du har många runt omkring dig som säkert ställer upp...önskar vi bodde lite närmare....

Vill du jag ska baka nåt mer??

Kramisar

2009-12-08 20:11:15


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0