Knappt ngn sömn alls

Trött tröttare tröttast?

Ebba va gnällig hela dagen igår och sov inte mer än 20 min på hela dagen.
Hon va trött och ögonen gick i kors, men sova ville hon inte.
Tog tempen på henne och hon hade 39,1 stackarn.
Hon fick alvedon till natten och somnade iaf strax innan 18:30.
Men hon sov inte så länge, två timmar sen började hon vakna o va ledsen o bestämde mig för att lägga henne i sängen.
Sen har de krånglats o vart vaken nästan HELA natten.
Okej vi har inte gått upp men hon har legat i sängen o gnällt o varit ledsen.
Jag är så jäääkla trött!
Hoppas hoppas att jag kan sova lite idag på dagen!

Feber har hon förövrigt fortfarande lite 38 nu, vilket e ganska mkt för henne eftersom henens normaltemp ligger nästan alltid under 37 grader.
Hoppas den inte höjs!

-14 står tempen på.
Blir inte trevligt och ut o promenera i detta vädret.
Men man måste ju, o eftersom man inte e van vid denna kyla så har jag liksom inga direkt varma rejäla kläder heller.
Skulle behövt termobyxor o jacka typ :P

Pappa kom o hämade sakerna från förrådet igår.
Så dom ska åka o slänga de sedan idag, skönt!
Men la märke till att de är ganska mkt saker kvar trots allt, men vi får la ta en vända o ställa de i de nya förrådet.
För vill ha tomt detta så snart som möjligt.

Dags för Johan,pappa,Jonas o Simon och måla i huset idag.
J har ju varit där lite varje dag men de kommer nog bli gjort en del när man hjälps åt nu.

E tvungen o tvätta innan vi åker till Borlänge med o enda tiden som fanns va idag kl 16 men då är ju inte Johan hemma.
Hur ska jag kunna bära ut tvättkorgen tre trappor ner och flera hus bort när jag är själv med Ebba?
Någon som har lust o komma hit på en kaffe och kanske kolla henne medans jag springer ner?
Hade varit snällt!

Förresten, har ni något bra recept till barnen och dela med er av?
Känns som jag gör samma saker hela tiden.
Tips mottages gärna!

Oj de blev långt

Kommentarer
Mela

http://www.lagabarnmat.se/ den sidan har en del recept om du inte kikat där..

Vi brukar bara göra samma mat som till oss själva vi och ge till Ayla, riktigt länge sedan vi köpte färdig mat nu och är vi ute och äter så får hon mat ifrån barnmenyn.



Jadu, vi har bara varit envisa och lägger henne vid samma tid eller aa de kan diffa 30min men aldrig efter kl 19 och hon får oftast inte sova efter kl 15 även om hon är trött. Så började vi ju med att ge henne välling i våran säng först och sen fick hon härja där tills hon somna och så lyfta över till hennes säng, sen när hon somnade på 2 min i vår säng så började vi lägga henne i sin säng och ge välling där, så ligga och klappa på rumpan, ryggen och sjunga och grejer och vagga tills hon somna sen har vi stegvis tagit bort en sak i taget, typ klappa och sen sjunga sen vagga och så.

Och sen bara sitta precis bredvid på en stol, sen stå i dörröppningen och nu går vi bara ut och lämnar dörren på glänt så vi hör henne så somnar hon inom någon minut oftast, ibland jollrar hon en stund men somnar sen. Ibörjan så var det en hel del gnällande men hon fick ligga kvar och gnälla, man hör ju på henne om det är rädsla, ledsen riktigt eller bara allmänt gnäll... och så har det bara gått fortare och fortare för henne att somna... Så det har ju tagit tid men nu funkar det bra.

2009-12-19 08:54:29
URL: http://www.mikaelajensen.blogspot.com
therese

ja usch vca de e jobbigt. frida kommer inte ner till lägre än 38.7... fasten vi ger henne alvedon hela tiden. o hon e såå gnällig på dagarna. o inatt grät hon nästan hela tiden till 5 på morronen. då orka ja inte mer så då fick tommy ta henne så ja fick sova lite.

2009-12-19 21:07:56
URL: http://mummas.blogg.se/
Jennie <3

Tack snälla Emmelie....=)



Känns jätteroligt men allt är fortfarande så himla overkligt...=D Är våran första.

Vilken söt liten Ebba du har,hoppas hon kryar på sig snart!



Kram från Mora <3

Och en God jul till er!!

2009-12-20 06:38:06
URL: http://jennieleee.blogg.se/
Anonym

Våra äter samma mat som oss, ibland kryddar jag lite mildare och tar ut till henne först innan vi kryddar mera.

E älskar falukorv, vanlig korv, kyckling, de flesta kötträtter. Spec kalops :-) Fisk funkar ju också bra...

2009-12-20 18:19:07


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0