Nervöst som tusan

Vår tjej har verkligen blivit stor!
Dock gissade jag lite för stort men ganska nära ändå.
Vikt: 10,1kg
Längd:76cm

Följer sin kurva väldigt väldigt fint.
Jag har ju alltid varit lite orolig att hon ska bli för tjock eller något.
Att man ger henne fel mat, även om jag tänker på att de ska innehålla mkt grönsaker.
Men min bvc-tant sa genast -NEJ hon är perfekt o jag e säker på att du ger henne bra mat nu.
Och ja de gör jag nog, är väldigt glad att jag faktiskt alltid lagar mat tiill henne, de känns fräschare.
Visst burkmat e jätte bra om man ska iväg någonstans, men till vardags njaaa.

Hur gör ni andra ? Lagar eller köper?

Måste ge mig själv en klapp på axeln eftersom jag va med inne i rummet när Ebba fick sina två sprutor.
Johan höll henne men jag satt jämte, första sprutan kollade jag när dom tog men insåg att jag nog mår bättre av att vända bort huvudet!
Hon gnällde till lite efter andra, de märktes att den gjorde lite ont.
Men hon va ändå väldigt duktig våran lilla tös!

Sitter här nu med kaffet och är ganska nervös.
Ebba ska ju till sin tid till Läkaren i Borås.
Har väntat på denna tiden sen i sommras och nu är de dags att kolla upp knölen!
Är så rädd att dom ska vilja sticka henne, ta prover på knölen eller rent av operera bort den inom snar framtid.
Jag vill inte att hon ska få ont, nej usch hemska tanke!

Mamma skulle kört oss men hoppade av i sista stund igår eftersom de e snö och boråsvägen är dålig.
Hon vågar inte köra i snön sa hon.
Tur att lollo inte skulle jobba och kunde låna en bil.
Tack snälla!
Efter läkarbesöket stannar vi nog till i Knallerland och kollar lite klappar.
Men de vet inte Johan om än ;) Haha ingen ide o säga de för då kommer han inte vilja åka med.
Dock är han tvungen eftersom de är han som får ha Ebba om dom ska göra ngt på henne.

Esch ska dricka vidare o sedan se om Ebba är sugen på lite frukost.
Ni andra, va gör ni idag?



-Gud va jag saknar dig Amse! ;)

Kommentarer
Sanna

hahahah meeen usch, vilken cock jag fick när den bilden dök upp. Du är duktig som lagar mat till Ebbisen varje dag. Hur gick det med knölen? Jag saknar dig med mitt hjärta.

2009-12-17 14:44:59
URL: http://miramisa.se
Evelina

Heej jag har precis börjat laga mat tycker det var roligt Quincy åt faktiskt maten:)Kommer defenitivt att fortsätta laga mat billigare och bättre för barnen!

Hopaps du hade roligt i Borås sköt om dig kramar Evve å Quincy

2009-12-17 15:09:26
URL: http://metrobloggen.se/uzima


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0