onsdag ock kallt

Frusen sitter jag här hemma relativt nyvaken.
17 grader här inne bara och -6 ute.
Vill inte höja värmen allt för mkt heller, vill vänja mig att ha de lite kallare nu eftersom vi snart ska börja betala för värmen när vi flyttar.

Tror jag gjorde mer än jag borde igår.
Va ute o gick till stan och hämtade papper som skulle lämnas in till soc eftersom fortfarande itne ngra pengar kommit in.
Inga räkningar är alltså betalda än, tror ni min panik börjar krypa sig på eller?

Va ute på lekplatsen med Ebba.
Riktigt mysigt!
de va -2 grader och Ebba hade på sig sin nya rosa dun overall som hon fick av sin mormor för ett tag sedan men den har inte blivit använd ännu eftersom vädret varit för varmt.
Hon gick tilloch med ett par steg sjäv ute, men inte de lättaste när man har skor.
Alldles sådär rosig va hon om kinderna när vi kom in sedan.
Arg på mig själv för att jag lämnade kameran inne!

Johan va iväg på arbetsförmedlingen och sin kurator igår.
Jag hoppas dom sparkar lite på han så han får tummen ur ngn gång, börjar ärligttalat få panik på att han bara sitter här.
Hade varit en sak om han ville umgås med oss o passa på o njuta o hittta på massor av saker med Ebba, men icke.
Nej praktikplats eller jobb för hans del längtar jag efter, både för hans och för min skull!


Fortfarande noll koll på vad jag vill och ska göra nu när mammadagarna är slut, har en känsla av att jag inte kommer komma underfull med de heller.
Tur jag har A-kassan o falla tillbaka på så vi förhoppningsvis sedan slipper soc, för fy fan de är inget jag alls vill leva på och jag kan inte förstå människor som tycker de e bekvämt och inte gör något för o komma därifrån.
Men visst är de tur de finns när man nu behöver hjälp, absolut!

Denna lägenhetens ska visas idag.
Hoppas verkligen någon vill ta den tidigare så vi inte står här med dubblahyror.
Kl 14 ska den visas o innan dess ska jag lämna en nyckel och jag o Johan + de andra i familjen går iväg o hitttar på ngt sålänge.
Känns bara dumt om man ska va hemma när massa okända folk kommer in o kollar liksom.

Ska ta o sätta mig bläddra i en bok med Ebba nu innan de e dags för frukost.
Sedan blir de la in till stan o se om man lyckas hitta ngt billigt o bra eftersom vi ska på kalas till Mario o Nikki i helgen.

Ha de bra!


hur mysigt är de inte o sova jämte denna sötnos

Kommentarer
Sanna

Sötnosen :)



Hur gick det med visningen?! Ny blogg nu, även om den andra finns kvar för mer djupa inlägg.

2009-12-02 18:22:18
URL: http://miramisa.se
Sanna

Normalt att inte komma den tid man bestämt då, asså knäppisar? Ingen du kände igen alls?

2009-12-02 20:50:26
URL: http://miramisa.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0