Jag är inte mer än mänsklig

Igår va en jobbig dag, df inget bloggande.

Önska ibland att jag hade fyra armar o fyra ben som kunde gå åt varsitt håll.
Att jag orkade med allt o att kroppen aldrig sa stopp.
Men jag är ingen super kvinna tyvärr!

Allt gick åt skogen igår.
Ebba vaknade vid 05 o somnade aldrig om ordentligt eftre de (20 min fram o tillbaka)
Vi gick till spädis o hon vaknade direkt när hon kom dit o sov ingenting.
Innan jag gick vid ca 09 röt Johan till till mig o sa ngt i stil med- du kan väl mata henne så hon inte gnäller, fattar du inte hur jävla jobbigt de e o vakna såhär tidigt!

O han tror inte jag e trött, som varit uppe med henne sen fem?
Bebisar gråter snälla du!
Innan jag gick frågade jag om han kunde dammsuga när jag va iväg o fick svaret- Får se då.
Vansining gick jag hemmifrån o smällde igen dörren ordentligt för att han skulle förstå (okej nu dammsög han men ändå)

Så hemma igen vid 15 tiden är Ebba alltså övertrött pga ingen sömn under dagen o e jätte gnällig.
Jag försöker allt men inget funkar.
De blir värre o värre o håller på fram tills 23, fick jag hjälp?
Ja en kvart på hela dygnet o de va när jag låste in mig gråtande på toaletten för jag orkade inte mer.
Annars satt han vid datan o när hon grät satte han på sig lurarna med musik ( hör man inte finns de inte)
Men guess what, jag hörde de!

Blir bara så jävla ledsen när han tror att jag klarar precis allting, vi är två om att vara föräldrar.
Jag älskar Ebba över allt annat de är inte de, men jag måste få va ifrån henne ngra minuter ibland med.

Blir säkert bättre när allt lugnat ner sig, hon är ju inte så gammal än.
Men just nu är de inte roligt.

usch va bara tvungen o skriva av mig lite.
Tro mig jag Älskar Johan otroligt mkt med, men han borde fatta att man är inte mer än mänsklig!


Kommentarer
Mela

mm hoppas verkligen våra damer börjar vara lite nöjdare med sin tillvaro snart.. funkade rätt bra igår iaf efter hon fick ersättning.. hon fick det igen sen vid 11 tiden och sen somna hon vid bröstet hon är så glupsk och äter säkert 160ml varje mål nu Ayla... men sen sov hon hela natten nu till 7 från 12 typ! jag vakna vid 4 förhon brukar vakna då och vilja äta men nu vela hon inte det utan låg och snarka :)

2009-02-06 09:38:03
URL: http://nevertheless.webblogg.se/
Leinda

Oj du verkar ha haft en jobbig dag igår gumman.. =(

Men det kommer väll sånna ibland oxå.

Hur har dagen varit hitills idag då?

Kramen Linda

2009-02-06 11:46:46
URL: http://leinda.blogg.se/
Sanna

Går det inte att prata med honom då? Han måste ju förstå att det blir lättare för er båda om ni hjälps åt. Säg till om jag kan göra nått. puss

2009-02-06 13:55:00
URL: http://sjoquist.blogg.se/
Lena

Men för helvete!!!

Jag hoppas att Johan läser din blogg. läser å SKÄMS!!



Han tror nog inte du klarar allt älskade Emmelie, han e bara för jävla lat för att göra något själv.



Håller verkligen med Sanna, förstår han inte att det blir mkt bättre om ni hjälps åt??



Jag tvivlar inte på att du älskar honom, och att han säkert är värd att älska, men han får börja visa det lite bättre!



Kramar kusin Lena

2009-02-07 09:40:03


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0