Mjökstockning o förkyldning

Min vanliga tur, har fått mjölkstockning på vänster bröstet.
Började igår med att man kände stora klumpar i dom (som de brukar va när hon inte ätit på länge)
Försökte få henne äta på de bröstet men hon ville inte (bara ngra tag)
Inte konstigt om de e stopp i de , helvetes ont gör de.
Fick ringa runt som en idiot igår, eftersom själklart min vårdcentral o bvc va stängt!
Fick tillslut sån där nässpray på recept som ska göra så mjölken rinner ut snabbare o fick åka till sjukhuset o låna en elektrisk pump igen ( fast jag inte har råd egentligen)

Dock funkar inte pumpandet ngt vidare, kommer ut enbart 20 ml sen e de stopp.
fan fan fan!
Tänk om de sinar helt på de bröstet liksom?
Sen e jag rädd o bli sjuk o få feber pga detta.
Försöker med allt de där vanliga, värme massage osv.. ännu inget resultat!

Idag känner jag mig inge vidare, bröstet värker o jag känner mig lite skrövlig i halsen,, som jag e på G o bli förkyld.

Ebba snorar som satan om natten o morgonen o hostar tillomed lite.
Fast som sagt så e de okej under dagarna.
Mest synd om mig nu faktiskt, vill ju verkligen kunna fortsätta amma.. men när de inte ens funkar med pumpen.
Jaja får fortsätta försöka.

Allmänt deppig pga detta o de la inte så konstigt kan jag tro.
Ueeh fryser gör jag med.

Somnade även igår strax efter kl 20 vilket betyder jag missade både förlossningskliniken o Greys Anatomy.
Men så blir de la när man tar hand om barn hela dagen o även matar o sånt om natten.

Nej nu va de allt.
Hann förövrigt inte städa igår, suck.. får väl göra de idag efter spädis om jag inte blir sämre nu då.

mys i pyamasen

Kommentarer
Lizette

Men ta en kokhet dusch, det gör lite ont när det är så varmt men tro mig det vinner du på i slutändan. Ligg med värmedyna på bröstet hela dagen, jag hade inte gått ut om jag vore dig alls idag. Med Mario fick jag mjölkstockning med feber och sånt, det var verligen hemskt så håll dig inne och va varm om brösten hela tiden. Jag har värmegrejer till brösten hemma, du kan skicka över Johan och hämta dom om du vill låna. Krya på dig gumman. Kram

2009-02-26 09:48:26
URL: http://www.paddis.se
Lizette

Och försök och ge henne det bröstet även om det gör ont och pumpa så ofta du bara kan. Massera på knölarna samtidigt som hon äter/du pumpar då kan det lättare rinna till.

2009-02-26 09:49:58
URL: http://www.paddis.se
Leinda

hallå

usch har du åkt på mjöjkstockning de låter inte kul :(

jasså 1 kg exakt nee han va inte liten..

och förlossningen vart nog de värsta jag varit med om gud va ont det gjorde!! men men värt de va de ju absolut :)



kramisar

2009-02-26 11:22:34
URL: http://leinda.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0