Litet besök

Var iväg hos Helena idag, ja de e min gamla "personal" sen jag bodde i soc lägenhet när jag va yngre.
Jag va där helt frivilligt eftersom jag tycker hon är en trevlig tjej som offta har många ideer o lösningar när man har lite problem.
Vi ska dit på torsdag igen o fika, men JOhan ska med då åxå.
Hon ska komma med lite alternativ på hur han kan komma ut o få praktik eller något likande.
Så att vi tids nog förhoppningsvis kan få en lite mer fungerande vardag, lite mer "svensson" helt enkelt.
Jag håller alla tummar o tår att de ska lösa sig.
Så jag slipper denna ångest ang pengar o så, visst är pengar långt ifrån allt, men man ska inte behöva oroa sig städnigt varje månad o må dåligt över de.
De e så jag känner just nu.

Resten av dagen vet jag inte vad som händer, förmodligen att städa lite här hemma, vilket alltid behövs när man bor litet.

Samma visa med Ebbas mat.
Försökte ge henne ris med kyckling nu (burkmat) men icke sa nicke, två skedar sen vägrade hon o knep igen munnen o blev vansinig.
Testade ge varannan banan, eller att lura henne lite  genom att ge henne vatten o sedan stoppa in maten i munnen, men utan resultat.-
Besvärlig dam med maten helt enkelt, palsternacka morot e fortarande de enda som går ner lite ibland, men när ska hon börja gå med på o äta annat?
Tur i oturen så verkar mitt högra bröst idag tro att de e helammning som gäller eftersom de e sprängfyllt.
Ammar ju liksom bara typ två tre gånger om dagen o om natten med nuförtiden, men men idag blir de lite mer eftersom hon ej åt ngt till lunch alls.

Åh va mysigt de hade varit o ha lite pengar över o ta en minisemster över till Danmark, bara gå o strosa o dricka ngn öl.
Kanske stanna någon natt, men en vacker dag så kanske man får ordning på ekonomin.
Men när den dagen kommer de e för mig fortfarande en gåta...


Kommentarer
Lizette

Du och dina ÖL :-P Ekonomin ordnar sig nog så småningom. Söker Johan ens något jobb? För det dyker ju inte upp framför näsan på en direkt.

Hoppas Ebba gillar maten mer framöver, testa HIPP eller Nestles ångkokta barnmat... Lycka till!

2009-07-14 09:36:05
URL: http://www.paddis.se
Tekla

Ludvig är inte så förtjust i rotsaker eller ris och sånt, men pastarätter fullkomligt ÄLSKAR han! Lasagne, spaghetti o köttfärssås, pasta m mozarella o squash, pasta m broccoli ostsås o gräslök etc. Slurp säger det. Har du provat det? Hoppas det blir bättre m maten snart!

2009-07-14 21:19:41
URL: http://familjentekla.blogspot.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0