Samtalet

Får väl börja med o berätta lite om hur de gick igår.
Helena hjälpte alltså Johan ringa försäkringskassan, läkare o säger man att man arbetar inom socialtjänsten blir man genast lite bättre bemött så dom skulle ringa nu idagarna o se om dom ev kunde få ordning på avktivitetsersättningen igen.
Hon ringde även en bekant hon hade o frågade om han var villig o ta emot Johan som praktikant, o de va inte alls helt omöjligt, han skulle prata med sina medarbetare o sånt så skulle Johan höra av sig när snubbens semester va slut v 32. Där fanns även chans till jobb efteråt om han får de där från arbetsförmedligen att dom betalar en del av lönen de första året, men de borde han få trodde fk iaf.
Jag hoppas detta löser sig, jag håller alla tummar å tår!
Lägenhet därimot e kört, byte e enda alternativet om vi ej får på de poäng vi själva har.
Men som de e nu har vi ju inte råd,  om vi inte blir tvunga att få hjälp av soc ngn månad eller två tills saker o ting kommer lite tillrätta igen.
Dom säger ju att fixar vi ett nytt så betalar dom de där lilla extra på hyran, men man kan inte riktigt lita på allt idioterna där säger.

De va en sammanfattning om vad som hände iaf.

När jag kom hem va jag så trött, helt matt i hela kroppen så jag sov en sväng tillsammans med Ebba.
Har kommit på mig själv med o va väldigt trött de senaste, kan mkt väl bero på Ebbas nattliga rutiner men jag borde även gå o ta mina prover på sköldkörteln så ej värdet blivit för lågt igen, isf måste jag ju börja med Levaxinet igen.
Kanske borde ta dom proverna idag när jag ändå ska till bvc?
Jaja får se om jag e tuff nog.

Lite orolig för min fina syster som verkar deppig.
Du kan prata med mig Della, men jag vet inte om jag kan göra så mkt.
Kan ta en dag när jag o Ebba sover hos dig, haha men då kanske Simon får sova ngn annanstans, annars blir de la jätte trångt?
Han e la o hälsar på sin mamma ibland?

Kände mig irriterad like hell igår, Ebba vaknade tre gånger efter jag lagt henne o de tog lång tid o få henne o somna, tyvärr ligger irritationen kvar även idag.
Vaknat på fel sida helt enkelt.

Olivia sov här inatt, kanske borde jag väcka henne nu?

Kommentarer
daniella

simon ska faktist passa sin mammas hundar snart.. om de va nästa helg kanske.. så då kan du å ebba komma hit å sova över :)

så slipper jag vara ensam.. hade varit jätte trevligt tycker jag :)

älskar dej syster!

2009-07-17 09:22:29
URL: http://dellisch.blogg.se/
Sanna

Har anmält mig på den där lägenheten nu, så får vi väl se, skit bara om visningen är i veckan, om vi får? För då är jag ju inte hemma. Håller tummarna för att det löser sig med arbete för johan. Puss puss

2009-07-17 15:03:33


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0