Tusenfoting, eller varför inte bläckfisk

tusen ben, eller åtta armar, hade jag varit i stort behov av just nu.
Igår kämpade jag som en liten blå hela dagen för o försöka hinna med saker, försöka få ner saker i källaren medans mamma tog Ebba på en promenad.
Jag hann iaf få bort allt i Ebbas rum o ner med en säck i källaren.
Men allt hade gått så mkt fortare om jag fick lite hjälp, bad han flera gånger men han svarade nochalant nee jag e upptagen.
Jag blir så jävla ledsen!
Så va de hela dagen igår, jag kämpade med o ta hand om Ebba o ha henne nöjd, samtidigt som jag gick o plockade här hemma.
Sen skulle jag va snällt o laga krovstråganoff, en veg variant till mig o en vanlig till Johan + att hålla kolla på Ebba.
Jag sa till han på skarpen att de går fan inte o ta Ebba samtidigt som jag står mitt i maten, då sa han till mig "vänta" Hur ska jag kunna vänta när Ebba gallskriker o korven bränns vid?
Fick jag sedan efter allt mitt kämpande höra tack för maten de va gott? Nej då han gick bara sin väg tillbaka till datorn igen.
Hade ångest igår kväll, o svårt o andas, antagligen för all stress.

Jag vet så väl va jag hade sagt till kompisar om dom va i samma situation.
"Säg till honom, få han fatta, han kan inte behandla dig såhär"
Men de e en annan sak när de gäller en själv.
O när jag flrea gånger försökt säga till att han måste hjälpa mig lite men han blir så vansinigt sur o arg, de orkar jag inte.
För jag kan inte va ledsen o va en bra mamma åt Ebba, nej då e de lika bra o knipa o försöka på egen hand.
Så jag hoppas av hela mitt hjärta att Johan ändrar sig när han får en praktik o kommer in i en normal vardag igen.
v 32 får vi veta om han har ngn chans där.
För nej ensamstående mamma ingår inte i min plan, o jag älskar ju faktiskt Johan för den jag VET han KAN va.
Så att lämna är inget alternativ.

Suck.

Eva o Rolf kom iaf igår vid halvsex tiden,
Dom hjälpte till o sätta ihop en gaderob o ska limma Ebbas byrå, då blir de lite saker som kommer undan iaf.
Btw så har jag berättat för dom hur han e o dom e oroliga för mig som gör så mkt, men samtidigt va kan dom göra liksom?

Vi ska iväg till pappa o spendera dagen där.

Ebba fick välling inatt igen vid 01 o somnad sedan om, jag hoppas de kan hålla i sig så hon sover bättre så jag orkar lite mer.
Dock kunde självklart inte jag somna efteråt (har börjat få svårt för de)
Så när hon vaknade innan sex imorse va jag helt död o kände mig arg o tänkte "snälla Ebba sov"
Ja sånna tankar har nog alla ibland hoppas jag.

Negativt inlägg de här, men ska försöka bättra mig imorgon.

// Em

Kommentarer
Lizette

Emmelie, du ÄR redan en ensamstående TVÅbarnsmor, för Johan beter sig som en jävla unge. Både du och Ebba skulle nog må tusen ggr bättre om du slängde ut honom. Framförallt så skulle du orka med dig själv och Ebba mera, och det skulle gynna Ebba i längden. Se till att göra någonting åt saken nu Emme, du lever bara en gång och du har bara en chans på dig att må bra i livet och ge Ebba det hon förtjänar... Det är ni fanimig värda.. JAg är så arg på Johan så jag vet inte vad just nu.. Och på dig med när du låter han göra så emot ER. Vägra bli behandlad så, NI ÄR VÄRDA TJUGO GGR BÄTTRE!!!! Att han inte ser vilken fin familj han har....

Ta hand om dig!!!!

2009-07-21 08:27:52
URL: http://www.paddis.se
Emelie

Emmelie, jag har läst din blogg ett bra tag nu men brukar inte kommentera... Hursomhelst så tycker jag att barn är bådas ansvar. Jag är medveten om att jag inte har några själv ;) men min syster har två små och där hjälps man åt! Hennes sambo har inte tid att sitta vid datorn hela dagarna för han har barn att ta hand om.. Förstår inte hur du orkar ta hand om Ebba själv, enligt mig är du nästan ensamstående mamma? Tycker verkligen synd om dig samtidigt som jag tycker att du borde säga ifrån på riktigt, det är ju faktiskt bådas barn. Så som Johan behandlar dig hade jag aldrig accepterat. Ni är två om det här och det borde Johan också förstå, eller hur korkad är han? Hur ska det gå när du börjar jobba igen och Johan kanske inte har ett jobb och ska ta hand om Ebba hela dagarna? Han måste ju lära känna sitt barn! Sorry om jag lägger mig i men jag tycker synd om dig och Ebba! Kram

2009-07-21 09:44:31
URL: http://www.twitter.com/nystromemelie
mr p daddy

Hej hej,, ja e dålig på o lämna kommentarer men de verkar som du behöver lite extra pepp nu!!

vi finns ju alltid om du vill prata av dig..

ses i dec-tråden..

kramar

2009-07-21 21:17:40
Tekla

Ja, jag vet inte hur många gånger jag tänkt, snälla Ludvig sov. Lite till, bara lite till... Kram Tekla

2009-07-21 22:13:42
URL: http://familjentekla.blogspot.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0