Stackarn

Igår vart vi iväg till mamma direkt på morgonen nästan.
Satt där o märkte Ebba inte ville äta men tänkte inte mkt på de eftersom hon nästan alltid äter dåligt.
Stack iväg till Östadkulle för överaskningsfesten för mormorssyter Ylva o Ebba hade fortfarande bara ätit pyttelite på hela dagen.

Skulle gå iväg o amma henne o märkte att hon hade massor av små vita blåsor i munnen, eller ja på insidan av överläppen.
Ser ut som hon flår skinn liksom, hon har även ngra i svalget med.
Inte konstigt att hon ej vill äta ngn som helst fast föda.
Ringde barnmottagningen igår o dom vill vi går till BVC o kollar upp de idag, förhoppningsvis vet dom va de e så vi slipper dra iväg till sjukhus eller något sånt.
Min stackars lilla Ebba!

Fint väder idag föresten, ska tydligen hålla i sig ett par dagar.
Underbart.
Ska passa på o va ute så mkt som möjligt o försöka lapa sol :)
Ska umgås med mamma så hon kan ha Ebba om jag skulle få för mig o pressa.
Men samtidigt så kan man ju dra ner till Playan om hon får ligga på en filt i skuggan, får se om de blir väder för de.

Usch är riktigt orolig för henne, undra va de e hon har i munnen liksom?
De ser inte ut som svamp eftersom då tungan ska ha vitbeläggning med o de e de inte direkt, utan bara blåsor som sagt.
Jaja får se vad bvc har o säga om de, hoppas verkligen dom kan ge mig en tid.
Nepp nu står hon här i gåstolen o gnäller får väl fråga vad hon vill.

Ha de bra alla, njut av solen :D

Kommentarer
Lizette

Stackars lilla tjejen. Hur mår hon? Hoppas det går bra på bvc och att det inte är något allvarligt.. Kram

2009-06-22 07:15:20
URL: http://www.paddis.se
Sanna

hahaha jag kan klara mig från att äta helt, så frukost är inget nummer ett för mig. Men detta är bara nu i början och sen kommer en riktig frukost fram på menyn. tsss undra sa flundra. Nej, dags för skogsvägen, hittade en halv mil och mil igår :) Sen steka i sooolen.

2009-06-22 07:19:58
URL: http://spetan.blogg.se/
Lena

Hej kusin!

DU, av det du beskriver så tror jag att Ebba har fått mul och klövsjuka, eller ja nu för tiden kallar de väl det för mun och fot när det sitter på människor. Jag hade det när jag var liten, flådde hur mkt skinn som helst. Men det är ganska lätt avhjälpt!



Hoppas ni får svar idag och att allt går bra!



Kram

2009-06-22 10:00:25


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0