Bajs och vinter

Morgonen började när lilla Ebba bestämde sig för nu va de dax o kliva upp kl 06:30, heelt lugnt för jag va inte trött men de jobbiga är att dagarna blir så sjukt långa när man är uppe så tidigt.

Hon låg o pratade en stund o sen skullle vi byta blöjan.
Självklart bajsar hon när blöjan e av, o så fort allt e rent igen så trycker hon ut lite till.
Så höll hon på ett par gånger, så lite bajs överallt på mig.
Men men nu är hon ren och sen efter hon sovit en stund igen blir de ett bad som gäller för oss båda.

Såhär glad e man efter man bajsat ner mamma.

De va kul o träffa alla igen igår.
Dom nya lokalerna va öppna  o fina men hade liite sjukhus känsla på.
Förhoppningsvis försvinner den känslan.
Kul o se två småttingar med :D

Efter späd tvingade jag med Johan på en kvällspromenad, haha stackarn tyckte vi gick långt.
Men de gjorde vi inte, ner till fågeltornet typ.. en liten lagom runda sådär eftersom Ebba vaknade ett par hundra meter hemmifrån o började som vanligt skrika.

Idag är tanken att jag ska städa, har skjutit upp de nu.
Eller inte skjutit upp de egentligen men har liksom börjat sen har jag varit tvungen att ta Miss-Gnällrumpa ;)
Så idag hoppas jag hon låter mig få ordning.

Ska nog in till stan o möta upp mamma med.
Ska införskaffa oss en hoppgunga till Ebba. hoppas hon kommer gilla de, men de tror jag eftersom hon vill stå upp hela tiden nu.

Johan ska o kolla ryggen ÄNTLIGEN,
Tack Lizze för tipset, hoppas hon kan göra underverk med hans rygg med så han slipper klaga på de mera o skylla ifrån sig om saker han ej klarar av pga den.

Sen va de snack om att jag o Evve skulle hinna med o träna med,
Får väl se om de blir något, annars får vi kanske ta en promenad i detta helvetes väder.
Vart tog våren o solen vägen liksom?
Vinter igen, nej tack

Gjorde den där cellprovstagningne igår.
Fy fan de gjorde rejält ont faktiskt!
Så nu kommer jag va livrädd för cancer i 3-6 veckor tills svaret kommit.
Fy tusan!

Allt ska gripas i o stoppas i munnen

Och jag säger det samma som Mikaela i sin blogg, ni är en del som läser varje dag o jag har inte koll på er alla trots att jag har lösenskyddad blogg.
Så visa att ni finns i form av en komentar tack :D

Kommentarer
June

vinkar

2009-03-27 08:04:48
URL: http://mammajune.blogg.se/
Lizette

haha, bus Ebba..



Såg din bror igår på samma ställe, det är nog hans tjuvrökar hänge. Usch så elak jag e som skvallrar, men det är ju inte bra å röka. haha

2009-03-27 08:14:07
URL: http://www.paddis.se
JosefinEmilie

sv: ja det gjorde det faktiskt!! :)

2009-03-27 08:14:33
URL: http://regnblomma.blogg.se/
Mela

både en system och en kompakt. system har ja tänkt köpa länge så har den kompakta vi hade klappat ihop helt nu så blir en sån oxå... Dem är lite lättare att ha med sig och om man typ är på nån fest eller något hehe =) de ska nog kanske gå att styra upp förhoppningsvis är snön borta då oxå hehe =)

2009-03-27 10:26:15
URL: http://nevertheless.webblogg.se/
Anonym

2009-03-27 12:57:11


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0