Stackars lilla Ebba o STACKARS Johan

Bloggkvällen, fina grejer de där.
Tackar ;D

Igår va de lite promenader som vanligt.
Först ev sväng med Evve och senare en kortare med Christina.

Ebba e jätte rosslig i halsen o va otroligt gnällig hela dagen igår.
Så synd om henne eftersom man inte kan säga till henne o hosta så de försvinner liksom.. usch va ont e gör i mig!

Igår va Johan o fick massage o tejpade ryggen.
När han kom därifrån sa han att de kändes liite bättre.
Han hade frågat henne om han kunde träna ändå o de skulle inte va ngra bekymmer, så ja de gjorde han ju.

När han sen kom hem sa han att han hade så sjuuukt ont o att de bara hade smällt till när dom stretchade.
Han tog ett bad o alevdon o de la sig lite granna.
Sen väckte han mig o riktigt stönade för han hade så ont o jag sa till han o ta taxi till akuten.
Han kom hem därifrån o dom hade bara sagt att han kunde ha ont ett tag o inte gett han ngt smärtstillande.
Två timmar senare hörde jag nästan hur han grät (okej han grät inte men alltså stönade o lät extremt mkt)
Han hade så himla himla ont.
Så jag tvingade han ringa sukvårdsupplysningen som sedan ringde o snackade med akuten som sa han skulle komma tillbaka o få smärtlinding.
Dom lindade in ett stort bandage runt hela överkroppen på han så han ej kunde andas så djupt eftersom de gör ondare då (visst låter de lite som brutet revben eller så?)
Okej nu fick han smärtlinding med inget med sig hem.

Hur jävla dåligt är de inte med sjukvården?
Jag menar han har vekrligen ONT o kan liksom knappt röra sig.
Ska han behöva dra dit idag igen liksom o se om han nu kan få recept o riktigt klarlagt va de ka bero på?
ÅH!

Försäkringskassan e fortfarande som dom e, ringde dom igår nu o dom sa att på måndag ska jag få allt retroaktivt.. hoppas de stämmer.

Jaja

Kommentarer
Lizette

Så gjorde dom för mig med på akuten. Synd att tejpningen inte hjälpte, men han borde nog vila upp sig lite innan han börjar träna igen. Ha det fint. kram

2009-03-28 10:49:34
URL: http://www.paddis.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0