Jag ger inte upp

Jag vägrar ge upp, jag ska kämpa o hoppas att de vänder.

- Att Johan blir den jag tror han kan vara.
- Att han får ett jobb o kommer hemifrån.
- Att vi får en större lägenhet
- Att vi får bättre ekonomi
- Att mitt hälsoliv ger resultat
- Att vi kan dela på ansvaret med allt
- Att vi får ordning på lägenheten så den blir bebolig tills vi kan bo större

Jag tänker inte ge mig, jag vill de ska funka o jag hoppas Johan vill detsamma.
Önska bara han kunde prata med mig, jag blir så ledsen när han vägrar.
Ibland är de faktiskt som o vara ensamstående mamma åt Ebba, jag gör ju faktiskt NÄSTAN allt själv.
MEn som sagt, jag är stark, jag vill o kommer klara de!

Ngn som kan komma med ideér hur vi kan få bättre plats i lägenheten?
Få bort grejer i förådet till tippen e ju nr ett på llistan så mer skit här uppifrån kan ställas ner, behöver förvaring i massor.
Just nu förvarar vi grejer i Ebbas rum, eller ja lite iaf o kring väggarna.
Della har otrligt fint o stilrent, de gillar jag.

Vi var o badade igår, jag stack dit med min syssling Alexandra o hennes dotter Emilia, trevligt faktiskt.
Ebba är verkligen helt vild i vattnet o plaskar o pratar som tusan, kul o se hon gillar de.

Gav henne ett mer mål mat igår, frukost,lunch o kvällsmat får hon nu sen ammning resten.
Får väl se när jag blir klar med ammningen , har iofs inte brottom så men hade gärna sett att hon åt sin mat lite bättre o inte knep ihop munnen o vägrade.

ett långt o väldigt osammanhängande inlägg, hoppas ni har förståelse de är trots allt lite mkt som far omkring i mitt huvud just nu.

hve a nice day!


Kommentarer
malin

Jag känner med dig Emme,förstår att det är jobbigt. Jag är så sugen på att prata med Johan men förstår att du inte vill. Hade jag varit dig nu hade jag låtit honom läsa din blogg. Så att han förstår att det är allvar, att det inte bara är tjöt & gnäll utan att du verkligen mår skit över detta. Ni kanske kunde prova familjeterapi? Kyrkan har det kostnadsfritt, man kan ge det en chans i varje fall? Det kan ju inte bli sämre. Styrkekramar till dig!

2009-05-28 12:44:28
URL: http://malinsoliv.bloggsida.se
daniella

älskar dej syster! du kommer klara detta för du är verkligen stark! å vill du ha ett litet avbrott fårn allt så är du å ebba varmt välkommna hit precis när ni vill.. jag kommer å hjälper dej med lägenheten någon dag.. men de skulle vara bra om någon annan kunde ta hand om eba sålänge så de inte blir som sist lixom..

2009-05-28 15:16:12
URL: http://dellisch.blogg.se/
Rebecka

Hej! Jag hoppas verkligen också att saker å ting blir bättre!! Jag kan gärna komma å hjälpa till antingen med lägenheten eller att passa ebba när ni håller på:) Skulle va kul med en heldag me oss tjejer. Om nu ni syskon kan hålla sams när jag är med, vi vet ju hur de brukar bli. Haha.. Ne men Bööphen, jag har inget för mig nästa vecka, så om du vill ha hjälp kommer jag gärna till dig å hjälper dig så gott ja kan!! Älskar dig massor å tänker på dig! Pussa Ebba från mig

2009-05-28 23:15:36


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0