mår ej bra

Jag fick nästan ångest igår på stan.
Försökte hitta ngn fin sommarklänning eller ngt fint o ha när vi åker på kryssningen nästa helg ( lite kul o göra sig ordning lite när de e sån stor fest )
Testade men mår illa av o gå in i provrummet, man ser sig själv från massa olika vinklar o jag nästan spyr av synen.
Hur fan kan man ens vilja känna mig?
Mår verkligen väldigt dåligt över min kropp.
Folk säger till mig - Oj va du blivit liten, du måste gått ner en del.

Men varför kan jag inte märka de?!
Varför?!
Jag har tappat alla graviditetskilon o väger faktiskt mindre nu än innan.
Men visst magen e slapp, egentligen är de inte konstigt jag vet.. men jag klarar inte av de.

Vill gå ner till som jag va 06, men de va ju inget nyttigt sätt o tappa kilon o cm på, ALDRIG att jag skulle göra ngt sånt igen.
Men i den stlken va jag nöjd, var jag nöjd då?
Nej inte en chans.

Får kolla hos Della om jag kan låna ngn klänning o ha på kryssningen , för allt ser ju iaf lite bättre ut än när man prover i provhytten.


Ingenting o göra alls idag, vill scrappa med Della men jag vet hon har annat planerat.

Johan stack nyss till akuten eftersom hans fot knäckte till ett par gånger igår när dom brottades på träningen, idag hade han ont.
Med tanke på hans tidigare historia så borde han kolla direkt.
Han gick nämligen med en fot som va bruten på MASSOR av ställen i två veckor och fick sedan opereras rätt ordentligt i foten.
Bättre o va på den säkra sidan alltså.

Ebba skriker, hejdå

Kommentarer
Malin

Gumman, du ser inte din viktnedgång pga att du ser dig själv varje dag. Det syns på hela dig att du gått ner massor. DU ÄR JÄTTEFIN! puss på dej

2009-05-23 10:08:22
URL: http://malinsoliv.bloggsida.se
daniella

visst kan du få komma å låna någon klänning av mej.. de vet du.. idag kan jag inte scrappa.. ska ut å festa ikväll vettu.. å har ganska mkt att göra innan.. puss

2009-05-23 10:57:14
URL: http://dellisch.blogg.se/
Lizette

Säger som Malin, du ser den inte själv. Och det är ju jätte bra gjort att du gått ner alla grav. kilon, Ebba är ju bara 5 månader liksom. Super duktig är du. Det är jobbigt när man inte är nöjd med sig själv, och banta är ju inget kul, men ibland ett måste för att känna sig nöjd med sig själv.

Personligen, tycker jag att du är superfin som du är. Även om det inte gör någon skillnad för dig. Men vill ändå du ska veta det. Kram

2009-05-23 15:16:31
URL: http://www.paddis.se
JosefinEmilie

Jag tycker du är duktig som faktiskt gått ner i vikt efter graviditeten! Om så många påpekar det så syns det ju säkert också. Försök lita på dessa personer, dom hade ju faktiskt inte behövt säga ngt alls.

Se det som ngt positivt och inte ett misslyckande, det är ju tvärtom! :)



Dessutom klart kroppen blir lite "slapp" efter ett barnafödande, eller hur, men det var det väl värt med lilla söta Ebba..:)



Kram gumman

2009-05-23 18:57:15
URL: http://regnblomma.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0