Röd dag men grått ute

Sitter här o väntar på att kaffet ska vara klart.
Detta tråkiga vädret gör mig lite nere, vädret har en väldigt stor betydelse.
Tur jag har min lilla solstråle här hemma som får mig att le flera hundra gånger om dagen.
Mammas lilla skatt!

Massa jävulstyg har hon börjat hitta på..
Haha även om de knappast är medvetet så händer de offta att hon i gåstolen sparkar sig fram till min rislampa på golvet o ställer sig o river o drar i den, gapar sedan argt för att hon inte får in den i munnen.
hoppar fram mot bordet o ska ställa sig o suga på de o försöka dra ner saker som står på, hon kan ska ni veta... trots att hon bara är fem månader.
De roliga är när man kommer mot henne o frågar - Vad gör du nu för dumheter Ebba? så skrattar hon o flinar som tusan.
Jag flyttar på gåstolen o lägger upp hennes alla leksaker igen, två minuter senare är hon tillbaka vid rislampan igen .


Busungen är o drar i gadinerna

Vet inte vad vi ska hitta på idag, absolut ingen aning.
Kolla vad mamma gör kanske?
Eller Moster-Della kanske vill scrappa lite så kan mormor underhålla Ebba medans vi gör ngn bild.

Likadant med maten igår igen föresten, kvällsmaten gick ner ett par skedar sen började hon blåsa ur allt.
Hoppas inte hon kommer ihåg de idag.

Ingen har ringt på min annons i kurrieren, hur tusan ska vi få en större lägenhet när man inte kan få hjälp med förtur i kön?
Utan förtur kommer de ta ÅR innan vi får chansen att bo större.
Leter ju privat med, jag gör verkligen mitt bästa för att hitt större.. en etta på 47 kvadrat är trångt nu när vi bor en liten familj och hund.


Missnöjd flicka



Med detta inlägger önskar vi alla en bra dag!
Vad ska ni andra hitta på?

Kommentarer
Lizette

haha, så busig hon är. Härligt.



Mamma sa något om att Låtta och dom skulle flytta, kolla med henne om ni kan ta deras lägenhet. Det är ju en trea, tror det skulle gå att göra så faktiskt. Fråga henne. Kram

2009-05-21 08:57:03
URL: http://www.paddis.se
Lizette

Ja, fråga på facebook, smart.

2009-05-21 13:51:09
URL: http://www.paddis.se
Mindy

God kväll..Jag hittade din blogg genom Mamma Melisa tror jag att det var..Ha en skön kväll,,söta bilder..kram

2009-05-21 20:59:01
URL: http://blondis81.blogg.se/
Nina

Sök lägenhet hos Bygg-Göta! Dom har inget kö-system (hade inte för någon månad sen iaf) Har dom något ledigt, så får du kolla lägenheten, det e typ först till Kvarn:) Ett tips bara:)

2009-05-21 22:19:51
URL: http://ninananas.blogspot.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0