Usch vilket ruggit väder

Tittar ut o ser att de e mörkt, grått o duggar ute, känns inte alls som ngt väder man vill ut till.
Blir nog mkt inne idag tyvärr, ska la iväg till simhallen med Ebba vid tolv var tanken.. Lovat mig själv att försöka göra sånna saker med henne lite då o då.
Hoppas Johan ska med, annars veta tusan om jag orkar gå.

Va iväg o handlade igår, skönt o känna att man fått de gjort.
Dock fortfarande riktigt irriterad över att jag inte fick ny frys, dom sa iofs att jag skulle höra om mig om de inte blev bättre för då skulle jag få en ny.
Hur kan dom va så dumma o ens sätta in en så liten frys?
Heel dumt.

Va inne på stan o letade efter en vårjacka till Ebba men utan ngt vidare resultat.
Kollade i alla barnaffärer vi har o typ inga hade i stlk 68.
Fanns la några på Lindex men inte alls min stil.. Svårt o veta va man ska ta på henne när de e sånt här väder liksom..
Alla hennes fina stickade tröjor blåser ju typ rätt in när hon sitter så oskyddat i vagnen.

Fick lämnat in en bytes annons på kurrien med som kommer nästa vecka.
Klarar inte av o bo på denna lilla ytan länge till, så håll tummarna de finns ngn i Alingsås villig att byta.

Ringde gynmottagningen igår o fick en tid.
Dom sa allt verkade normalt o jag va inte gravid iaf.. haha va la en jävla tur.
Dock kan dom ju inte se cancer... men ska försöka släppa de där men de e inte lätt när man är hypokondrisk.

Nej fy satan känner mig lite smådeppig, vet liksom inte va jag ska hitta på o tror som vanligt de e mkt pengar som ligger bakom oron, Johan har ju inget jobb o inte länge till sin ersättning från försäkringskassan heller.
Sen att bo så trångt tre stycken de tär verkligen på en.. men men man kan inte få allt.

Nu ropar lillskiten på sin mamma...

/ Emmelie

Mammas andra sötnos får pryda blogggen idag

Kommentarer
Mamma Melissa

Många verkar ha varit på barnklädesjakt idag....



förstår den ekonomiska oron, många har drabbats av den nu när det är som det är i världen... hoppas att det ordnar sig för er i alla fall!

2009-05-07 01:54:21
URL: http://mammamelisa.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0