99% nytt hem!

Pratade med hyresvärden igår.
De va okej med hund, men från början hade dom sagt djurfri men eftersom dom i de andra huset hade katter så kunde han ej säga något om att vi hade hund.

Kollade på de en gång till med pappa igår.
Han såg inga fel som vi hade missat.
Så ja vi tar de :)
Vi väntar bara på ett papper ifrån soc där dom skriver svart på vitt att dom godkänner hyran, så fort de är gjort så skriver vi kontrakt o säger upp denna lägenhet!

Han sa att vi senast kunde flytta in första januari, vilket iaf gett oss en månad till här.
Men vi får tillgång till huset så snart som möjligt så vi kan måla o fixa där innann.

På ett sätt vågar jag inte riktigt tro på de än eftresom de fortfarande fattas de där lilla pappret innan de e vårt.
Men dom har ju godkänt hyran över telefon när jag pratat med dom så jag fattar verkligen inte va de skulle kunna va som sätter käppar o hjulet för oss nu?

JAAA! :D

Vill gratulera till Elin som fick en liten pojke igår kväll 18:27
En Leon.
Ja precis de va de Ebba skulle hetat om hon blev en pojke.
Riktigt riktigt fin va han, en av de sötaste bebisar jag sett. ( i samma liga som Ebba villsäga)
Många bebisar är inte så söta nyfödda, men de va han verkligen o Ebba med såklart :D

Vågen stod på 59,5 kilo idag!
Heeelt underbart, vill ner till 54 så har ett par mkt jobbiga kilo kvar men snart är jag i mål!
Har inte måttat mig på länge, ska göra de snart jag lovar!

Föresten, måste ju se till o byta dagis med om vi flyttar.
Eller ja byta de ställen jag sökt i första hand o anpassa mer efter avståndet till nya huset, inte måste man stå om i kön då?
Nej de kan man ju inte bli tvungen till.

På tal om dagis så fick jag ett sms från Sofia igår att Svininfluensan kommit till hennes dotters dagis.
Hur obehagligt är inte de?
Fy fan om ens små barn får den alltså, usch vill vaccinera mig nu!
Gör de alla andra med, iaf ni som har barn eller umgås med små barn.
Om inte för eran skull så för barnen!
Mamma o pappa tänker ju vaccinera sig för Ebbas skull, känns skönt!

Nej nu ska jag se va mitt lilla monster hittar på för bus.

Amse? Ditt lösen o användarnamn till bloggen tack!



Står själv (haha Ebba får aldrig ha på sig pojktröjor men de hände en olycka när vi va hos mormor o allt hon hade i ombyte va Eriks gamla kläder) Ifall ni som känner mig nära undrar va de tagit åt mig:D

Kommentarer
Linda

Nu vänder det för er, håller alla tummar att det ska gå vägen :)

2009-11-05 12:04:47
Yoioo

Det låter underbart, måste säga grattis även om kontraktet inte är skrivet :)

2009-11-05 13:49:03
URL: http://yoioo.net
Sanna

ÅHHHH GRATTIS :)



Har du inte mitt lösen? hahah



anv: Sanna

Lösen Devil



stor bokstav i början.

2009-11-05 15:03:48
URL: http://spetan.blogg.se/
Anonym

Nä bli inte rädd, skönt att vara vaccinerad. Ev kan du ju vaccinera Ebba from nästa vecka också :)



Men ont har jag, och sömnlöst. Barnen är bara ömma när man tar på dem, Ebba fick i benet så hon märker nog inget.

2009-11-06 08:42:17


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0