Första advent

Tidig morgon som vanligt, advetnsljustakarna står o ger ett härligt sken.
Synd bara att jag glömt o köpa sånt där ljus som man tänder lite för varje dag, hade varit mysigt nu.

Igår hade jag massor o göra hela dagen.
Va borta hos mamma en snabbis på morgonen o kollade på den nya lägenheten, riktigt fint o fräsch!
Fick med mig Olivia hem o umgicks lite med henne.

Sanna kom inte igår, riktigt tråkigt eftersom jag verkligen hade sett fram emot o träffa henne o tjöta lite o dricka vin, lite som old times liksom.
Fick bakat själv istället.

Lussekatter, utan saffran dock eftersom den va slut här på Ica! (får göra en sats till sen)
Kanel och vaniljbullar, blev säkert bra men ser inte riktigt tipptopp ut eftresom pärlsocker va inget jag hade hemma.
Sedan gjorde jag mitt bröd med, de ni!
X antal timmar tog de vill jag lova.
Men nu är lite av de gjort inför Ebbas kalas iaf.

Imorgon is the big day!
Jag är nervös nu som tusan.
Tidigt på morgonen ska ju jag in på operation, dom kanske ska bränna bort mina cellförändringar om de är behövligt.
Känns inte kul, vill inte.
Vill inte dit själv men blir ju tvungen.
Hade varit skönt o ha ngn med sig som va med innan man blev sövd o medans man låg i väntrummet precis innan man blir inkörd på operation .
Men jag måste klara de själv, finns inget val.
Tycker de e jäkligt dumt att man inte får ta med folk in, okej in på själva operationssalen men där innan där man e när dom sticker en, ger en lugnande o verkligen förbereder.
Kanske får man de trots allt?
Sen på uppvaket, där e inte skoj o va ensam heller.

Esch får se hur de går, om de blir ngn sömn inatt o om håret ens kommer gå o borsta ut imon morgon efter jag tvättat de med de där pre op grejerna


Tomte paraden idag.
Blir att dra in en sväng på dagen o kolla läget iaf.


Gi-brödet


En del av dom gigantiska lussebullarna


Och sist men inte minnst bullarna.

Husligt gjort va?

Kommentarer
daniella

man får väl visst ha med sej folk?

ja hade med mej mamma helatiden när jag blev nersövd.. enda stället hon inte va med på va opsalen..

men dom kanske e försiktiga nu när infulensan härjar!? :S

2009-11-29 09:03:03
URL: http://dellisch.blogg.se/
Anonym

Du behöver inte tvätta håret med descutan (om det är de du använder?). Det står att man skall göra det men jag frågade min läkare och då sa han att det inte behövdes och då gjorde jag en op "närmare håret". Håret blir åt helvete om du skall tvätta det med descutan, det är inte värt det! Tvätta håret med schampoo bara :)

2009-11-29 11:21:03
Sanna

Lussebullarna såg ju fina ut, haha men GI brödet ser ut som en stor klick bajs :P Skit tråkigt att jag inte kunde komma igår, är fortfarande pissed över det.



Nu ska jag sätta upp mina julgrejer, tänk att du var före mig i år hahaha :P

2009-11-29 12:15:29
URL: http://spetan.blogg.se/
stin

lilla gumman! tänker på dej! hoppas allt går bra! men du e tuffare än du tror själv! fina bullar du bakat, du är duktig du!

2009-11-29 14:34:41
Rebecka

Ja gud vad du blivit huslig:P Jag vill smaka på dom!!

2009-11-29 18:16:25
URL: http://rebeckalandin.blogg.se/
Linda

Duktig du är! =)

2009-12-01 11:05:03
URL: http://laajndush.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0