Första November

Kaffet har börjat kallna, har varit uppe ett tag.
Ebba springer omkring i stolen med ett rån med lite mjukost på, behöver jag säga att hon tyckte de va riktigt gott?

Jag funderar, tankarna spinner runt i huvudet på mig.
Men jag kan inte komma fram till vad jag tänker på, hur konstigt är inte de?
De borde ju vara hur lätt som helst, men icke.

Hade en bra dag igår.
Påbörjade dagen med en långpromenad tillsammans med Karro o Sigge, vi gick runt mjörnvallen o tillbaka över citronen hem, så de blev en rätt rejäl runda, skönt fast lite kallt.

Elin o jag gick till stan o tog en kaffe o kikade lite i affärer, mycket trevligt!
Avundas henne inte med den där megamagen o väntan på att förlossningen ska sätta igång, men på ett sätt har ju hon något heeelt underbart o magiskt framför sig!

Börjar verkligen få mkt funderingar kring vad jag vill göra när min mammaledighet är över.
De är inte långt kvar (slutet av januari)
Jag har ingen som helst aning om vad jag egentligen vill göra, visst kan tänka mig arbeta på någon gruppbostad eller så, för känner inte att jag vill jobba som personligassitetent om jag blir tvungen att arbeta ensam, men man kan inte va kräsen, jobb är SVÅRT o få idag o man får ta vad som finns.

Ekonomin, tja va ska man säga?
Lägsta belopp dagarna tickar på o de blir la ca 4500kr i månaden vilket inte ens räcker till räkningarna, kommer vi bli tvungna att söka soc?
Känns så förnedrande, inget jag vill.
Men måste man så måste man eller hur?
Johan o min ekonomi täcker ju inte allt så vi klarar oss, så enkelt är de så vi har ju egentligen inget val framöver sedan.

Lägenhet då, Karro pratade om att hon visste ev en lägenhet där dom bor, ett eget litet hus på gården som va ca 75kvadrat o stod tom, men att den tydligen va väldigt dumt planerad.
Om den e ledig så får la man kolla, för de varken skadar eller kostar eller hur?

Föresten, berättade jag att Ebbas 6e tand har kommit upp?
Fyra där uppe o två där nere, lillskruttan!

Vill inte tjata men varför kommenterar ni inte?
Bara visa ett livstecken :)
Jag e ju intresserade o veta vilka ni är som läser om mig o sedan kunna kika vidare på eran blogg om ni har någon?
Så lämna ett ord o länka till er blogg så jag får kika in er.

Dags o starta dagen!


Kommentarer
Daniella

har hon så många tänder nu?! :O

2009-11-01 07:43:39
URL: http://dellisch.blogg.se/
Yoioo

Jag läser din blogg ;)

2009-11-01 07:48:27
URL: http://johanna-yoioo.blogspot.com
mr p daddy

ja gör mig till känna,, läser ju din blogg ibland :-)

har dock ingen egen tyvärr!!!

kram

2009-11-01 17:24:59
Rebecka

Hoppas det går bra med lägenheten imon då! Jag önskar dig all lycka i världen att de löser sig för er med ekonomin.. Tänker på er å saknar er massor!

2009-11-01 19:35:08
URL: http://rebeckalandin.blogg.se/
Linda

Jag läser ju din blogg några gånger i veckan iaf :)

Men är jättedålig på att kommentera!!

2009-11-02 08:06:27
URL: http://familjenclaesson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0