Fredag igen

Idag ska jag ta tag i o ringa dom som håller i dagisplatserna och kolla vad som egentligen gäller vid A-kassa och när Johan är hemma med pengar från försäkringskassan.
Frågade på spädbarnsgruppen igår om dom visste men dom hade inte koll o tyckte jag skulle kolla, kan hända att Johan måste ha henne de timmar jag söker jobb för hon ej e berättigad dagis, iofs tror jag hon är de eftersom Johan ska ut på praktik är tanken.

Sen ska jag kolla upp de här med vad akassan egentligen kräver och vad som gäller vid vårdbidraget.
Måste få ordentlig klarhet i detta o se om vi på ngt sätt kan skjuta upp dagis-börjandet.
Måste ju kännas okej för mig om man ska lämna henne och just nu gör de inte de alls.
Kan ju hända att man på något sätt kan komma runt alltihopa o se till att de gånger jag måste till Arbetsförmedligen så kanske jag kan ordna barnvakt?
Synd mamma ska börja jobba, annars hade hon ju varit ett givet val.
Fast Della kanske behöver lite övning?

Fick se Dellas ultraljuds bilder igår iaf.
Och de va bara en ;)
En riktig liten tjockis dessutom.
Dom berättade inte könet tyvärr, konstigt eftersom man vet andra dom säger de till.
Tycker de borde va samma för alla när de e på samma mottagning.
Men men dom får la åka till Gbg o kolla upp de där istället, ha ändrat uppfattning o tror nog Ebba får en liten flick-kusin iaf :)
O tänk va kul dom kan ha tillsammans när dom blir äldre, ska bli så skoj!

Idag är de fredag igen, de slog mig helt plötsligt.
Ska dammsuga av golven här hemma o se till att de ser snyggt ut.
Sen ska jag faktiskt träffa Sofia o hennes lille kille med, eller ja jämngammal med Ebba är han ju.

Nu kommer Ebba krypande o jag tror hennes mage börjar bli hungig,dags för gröt o kanske ett bak av mitt GI-bröd?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0