hos mammsen

Sitter hos mamma en stund, Ebba sover sitt sista pass för dagen o jag passar på att bara sitta ner o ta de lite lugnt.
Tycker denna dagen gått otroligt långsamt trots att jag ändå hunnit träffa Helena, lämnat in papper på soc och gått hit.

Soc gick bra igår men de kändes pinsamt.
Jag vet att de e en rättighet vi i Sverige har men ändå man vill ju klara sig själv.
Har ju skattat en massor när jag arbetat o på de viset hjälpt personer i denna sitsen förut så på ett eller annat vis så betalar man ju tillbaka sen.
Hade ju helst klarat mig själv, utan att behöva andras hjälp.

Hoppas jag kan uppnå de inom den snaraste framtiden.
Men för att ens kunna tänka tanken måste jag iaf få Johan o försöka kolla runt efter prakit/arbete, förstår verkligen de e svårt men han måste ge de en chans o inte bara skita i de o tro att de löser sig av sig självt för de kan jag lova att de inte gör.

Jag vet än inte hur jag vill göra.
Vill jag plugga? O orkar jag utföra en massa studier o samtidgt va en bra mamma?
På ett sett vill jag ju arbeta o tjäna pengar, men ändå känns de liksom som om jag gjort mitt i vården för ett tag framöver:/ Fan va jag känner mig splittrad!
De e ta mig fan inte lätt o få jobb i Sverige idag, inte ens om man har världens utbildning o jätte bra referenser.

Suck!

Igår knatade lill-tjejen iväg hela 8 steg på egen hand.
Hon växer verkligen så de knakar, helt otroligt.

Ska kika vidare här nu innan Ebba vaknar igen o innan de e fullt ös medveteslös igen.

Hoppas ni andra har en bra dag, trots vädret!



Kommentarer
Malin Lundin

Attans att jag missat hela Ebbas bebis tid ju >_<

men ge johan en sprak i arslet eller nått, min kompis gav mig en och jag har jobb nu och jag va hemma i nästan fem månader...

jag funderar oxå på att plugga... men jag kan inte bestämma mig, men jag känner mig oxå väldigt vilsen på den fronten. vi kanske kan hjälpa varndra :P

Kram på dig emmelie!

2009-11-24 18:38:25
URL: http://essessce.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0