Bråk

Bråkat med Johan idag.
Han beter sig som ett riktigt jävla svin många gånger o jag blir så otroligt trött på de.
När han låter sitt dåliga humör gå ut över Ebba ja då e de fan nog.
Jag sa till han att sluta svära o va sur över att Ebba inte gör som du vill o han säger till mig att hålla käften.
Då blir jag självklart förbannad o ber han dra o de gör han åxå.
Vet inte vart han tog vägen men jag drog till spädbarnsgruppen o när jag kom hem igen va han hemma igen o låg o sov men stack ut o grejade med cykeln så fort vi kom hem.

Vi har inte pratat än, jag vill inte ens kolla på han.
Nej för att nu e de hans tur o be om ursäkt o jag kan inte bara skita i sånt här gång efter gång.
Nej nu får han be om ursäkt, tror dock inte de kommer hända.
Varför beter han sig såhär?

En av orsakerna vet jag är att han är deprimerad, eller ja han blir ju de av o inte göra något.
Nya mediciner har han börjat med igen mot sin ADHD åxå, kan ha ett finger med i spelet.
Men vet inte, vill att han ska fatta vad han har o ta hand om de.

Jag orkar inte med detta.
Men nej jag tänker inte bli själv.
O Inget bråk framför Ebba, hon drabbas inte av detta på något sätt.

Ibland önska jag saker o ting kunde lösa sig genom att knäppa med fingrarna, ja för visst hade de varit bra?


- Ebba, vad hade mamma gjort utan dig?

Kommentarer
Malin Lundin

åh emmelie jag önskar jag kunde ge dig så mycket styrka! men kämpa på efter regn kommer solsken!

jag evt att du fixar det, mammor är dom starkaste i hela världen! även den gamla Mims skulle fixa detta! så kom igen jag tänker på dig mer än det verkar.

Massor av kramar!

2009-10-15 23:06:04
URL: http://essessce.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0