Blir nog en bra dag idag!

Fullfart på lilltjejen här hemma.
Hon ålar runt på alla ytor som finns o snabb är hon åxå.
Jag flyttar tillbaka henne dit hon får vara o lägger maaassa leksaker runt henne, men tror ni hon stannar där?
Haha icke, snabb som attan är hon tillbaka till favoritställerna, hallen, Tildas matskålar eller badrummet.
haha helt otroligt att hon blivit så stor!

På tal om stor, va på bvc igår nu då äntligen.
8850 g tung och 72 cm lång, ett huvudomfång på 45cm.
Ja de är att faktum, min lilla bebis har blivit stor!
Dom noterade även att hennes knöl vid ögat blivit större, eller ja min bvc sköterska tyckte de men de kan ju bero på att hon ej sett Ebba på hela sommaren.
Börjar faktiskt bli riktigt orolig, även om dom säger att de med största sannolikhet är en lymfkörtel.
Att de e jätte vanligt barn har små knölar lite var stans.
Den stör ju inte hennes öga o den gör inte ont så, bara ett litet skönhetsfel gör ju inget, försvinner den inte av sig själv får man ju operera bort den när hon blir större.
Ska iaf på en till läkarkontroll för den den 30/9 för o få en annan läkares uppfattning åxå, kan alltid vara bra.

Hade en mysig dag med Johan igår.
Känns bra när dom kommer.
Vi kollade på film o jag låg i hans knä, de va liksom som de ska vara.
Kul att de kommer sånna tillfällen ibland.

Soc va vi hos åxå o vi ska få hjälp!
Äntligen!
Tills Johans aktivitetsersättning ev startar igen (om den gör de)
Om inte annat så sätter dom stora krav på han om saker han måste göra för o få pengar, kan va bra o få den sparken i arslet tror jag.

Ser fram emot idag.
Kommer förhoppningsvis bli en kanon dag.
Stin kommer hit så ska vi sitta o tjöta o dricka ett par glas vin.
Kanonkul (benjamin) haha va bry er inte om de sista om ni inte sett just de. Haha

5 veckor med Gi-metoden gjorda nu.
Funkar fortfarande kanon även om jag vissa dagar e grymt sugen på saker man ej får äta.
-5,7kg.
mage - 7 cm
bröst - 5cm
lår - 3,5 cm
arm-2cm
rumpa - 3 cm

Va på apoteket igår o skulle köpa handsprit, men självklart  är de slutsålt.
Tycker de kan va bra o ha o ta när man iaf varit ute o så.
Som tur va så kom malin till räddning o gav mig hennes ;)
Jag är livrädd för influensan, hur känner ni andra för den?

Nej nu gnäller Ebba, tror inte alls hon tycker mamma är rolig nu!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0