Helgen är över

Ska sammanfatta min helg lite fort.

Fredags kom ju Johans mamma o syster en sväng förbi på kvällen och hann faktiskt se Ebba in action innan hon total däckade.
Hon va faktiskt inte så blyg för sin farmor som jag trodde hon skulle va (Hon är inne i en väldigt blyg period)

Lördags förmiddag kom dom hit en snabbis igen o vi gick till stan o lunchade.
Dom andra åt dom underbara italienska stenugnsbakade pizzorna medans jag fick ta en sallad, behöver jag säga att jag va grymt sugen på o kasta salladen åt helvete?

Snabbtitt blev de iaf för dom skulle vidare till bokmässan i Gbg.

Gick över o gav en present till Oliver som fyllde tre, helt sjukt va stor han blivit.

Lizette va ju hemma så jag hann tillomed träffa henne en sväng.
Men de gjorde ont i mig o se henne när hon mådde så dåligt, hon va inte riktigt sig själv alls.
Iofs inte konstigt med tanke på massa saker men ändå.

Nattade Ebba o drog över till Malin på kvällen.
Johan satt hemma med Ebba, bra va?
Såg verkligen fram emot detta. Liten tjejkväll med mina två damer Lizze o Malin blev inte alls som jag hade tänkt mig.
Båda två mår för dåligt för deras bästa o de säger jag inte för o va elak.
Nej ni måste ta tag i de o jag vet iaf Lizette är iväg nu igen, tack gode gud för de.
Men som sagt säger bara detta för jag bryr mig om er o inte för o va nån jävla moralkärring.

Så nej jag kan lika väl sitta hemma i fortsättningen känns de som.
Esch ska la inte alls tänka så, kan ju gå bättre.
Fick gå hem o somna om Ebba en gång eftersom hon bara skrek när Johan försökte.

Träning igår, danspasset va inte lika jobbigt denna gången men lika kul.
Ska försöka få med mig Evve på de nån gång åxå sen när Becka åker tillbaka till Hemsedal.

Stoltaste mamman ´är jag igen med.
För vet ni?
När man sjunger "klappa händerna" så klappar numera Ebba.. jätte glad är hon dessutom när hon kan de.
Shit hon närmar sig året, stanna tiden någon!

Veckan som kommer består la inte av överdrivet mkt, funderar starkt på o ta en sväng in till stan nu innan gruppen o köpa en tröja som jag kollat in till Ebba.
Fast skulle vilja ha med mig Della för hon har pengar som e mina på sitt konto ( vill ha med henne för jag saknar henne med, inte enbart för pengarna, haha)

Först blir de nog slappt ett tag, Ebba va vaken två timmar inatt.
Fattar inte vad som har hänt, nätterna tycks bara bli värre o värre.
Trött som ett as är jag o stel i hela ryggen eftersom jag försökt få henne i somna liggandes i min famn.

Fy fan vilket rörigt inlägg, ber om ursäkt.

Ni andra, vad hittar ni på?
Nån som har lust o ge mig en dag i veckan o hitta på något?


/ En TRÖTT mamma

Kommentarer
Emil Lindberg

För en gång skull måste jag faktiskt säga att det känns väldigt skönt att se att du mognat så efter du fick barn, Emmelie. Förut var Lizette och du ute på fantyg och jag hatade er bägge två för de handlingarna. Det känns väldigt skönt att se att du fått upp ögonen nu och ser det ur ett annat perspektiv.



Nu kanske det lät lite som om jag var tyken, men det var en komplimang :)

2009-09-28 18:18:42
URL: http://www.EmilLindberg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0