Måndag o dagisfritt

De har hostats och gnällt massor inatt.
Vid 02 fick hon ligga hos oss och hon var enbart nöjd om hon fick ligga på min arm. (känner mig stel idag)
Hon har förövrigt velat komma upp till oss de senaste nätterna och inte gått o somnat om i sängen, hoppas de beror på förkyldningen.
Dagis blir de inget idag, kan inte skicka iväg henne när hon hostat och sovit så dåligt.
Näsan rinner grönt o hon nyser o hostar om vartannat, men hon beter sig som vanliga lilla Ebba och de är huvudsaken.

Funderar dock på o ta henne till vårdcentralen o se om de finns något emot hostan som hon faktiskt lider av om natten, fast kanske finns något bra receptfritt?

Johan har nog världens sämsta immunförsvar, för varje gång Ebba tycks få en bacill så får han den med.
Så ni kan ju tänka er hur han är nu med en talle i näsan? Killar och förkyldningar alltså.

Dagen D, får se om jag kommer iväg o tränar nu på morgonen.
Mamma eller Della kanske kan passa Ebba en timma, annars hade jag gärna gått på spinningpasset ikväll som var tyvärr redan va fullbokat.





Nya favoriten bland böckerna är denna. Så bra present ifrån farmor, får nästan börja köpa fler ur denna serien.

Kommentarer
Mela

Max kaka är en av favoriterna här hemma :)

Finns nog inte receptfritt mot hostan för småttingar men molipec (hur det nu stavas) funkar jätte bra. Dock är den på recept tror jag

2010-04-19 08:00:29
URL: http://mikaelajensen.blogspot.com
clara

Maxböckerna har vi hela serien av någon anledning, kan vara för att vi har en Max och att alla köpt dom i present.



Vi kan inte åka till någon annan förlossning även om tanken var god, vi bor på Gotland och här finns bara ett sjukhus.... Så det är inte mycket att välja på...

Trevlig blogg du har!

2010-04-19 09:20:51
URL: http://cklaris.blogg.se/
June

Ville hade sån hosta med om nätterna. Ingenting på dagtid. I över tre månader. Det sa läkaren va heeeelt normalt. suck



Maxböckerna är kanon!Enkla och roliga. Har ni läst Vilda bebin nånting? Båda mina ääälskar dem. Nora skrattar ihjäl sig, och allt är på rim. Ett tips bara ifall Ebba gillar böcker :)



Ha en toppendag

2010-04-19 10:28:17
URL: http://mammajune.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0