Jag måste lida av..

Så länge jag kan minnas så har jag varit livrädd för att spy.
Blotta tanken på magsjuka, spyor o allt har fått mig springa tusentals mil åt motsatta riktning och spritat händerna hystersikt.

I vintras va de som värst när jag tillochmed spritade ansiktet efter att jag kommit kind i mot kind i en kram med en som hade magsjuka hemma (fick jag reda på efter kramen)

Jag är alltså totalt livrädd för o spy o för o dra hem någon skit.

Äntligen fick jag ett ord på de, de finns alltså ett ord för sånna som mig.

Emetofobi-är en överdriven rädsla för att spy.

Så sluta håna mig i vinter nu när kräksjukorna kommer, för de e faktiskt hemskt på riktigt.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0