Oroligt har de varit..

Vilken dag!

Fick tillslut ge mig ut på en snöig promenad till akuten där jag frågade om jag kunde få en läkare som kollade på Ebbas alla utslag och träffade faktiskt på två trevliga sköterskor som sa ja visst o visade mig via omvägar till en vänthall längre bort.
Bara tio minuter senare dyker läkaren upp och säger -Nej de där är inte vattkoppor.
Hon skulle tro att de är nässelutslag av något slag, men att de skulle kommit av pencillinet som hon slutat med i Tisdags trodde hon va högst osannolikt.

Fick en receptfri tablett jag skulle köpa som skulle lindra klådan inatt, kändes lite äckligt att ge henne den eftersom de stod från tolv år, men eftersom läkaren sagt att hon ska ta en halv så måste man ju lita på de.
(blev plötsligt livrädd att läkaren gjort misstag så sitter ännu en gång i kö till sjukvårdsrådgivningen)


Kommentarer
Sofia

jasså,,, nässelutslag.

Ja men de va väll skönt att du gick dit då

så slipper du undra och oroa dig mer nu!

Hoppas medicinen hjälper nu så hon inte kliar inatt

å kan sova, så du med får sova!

2010-12-05 18:38:12
URL: http://sofialoella.blogg.se/
monica

vilken underbar bild :) Tur de inte var vattkoppor lite dum tajming nu inför jul och kalas....

2010-12-05 20:25:48
URL: http://monicarydjer.blogg.se/
viktkamp

hur gick det? vad sa dem?



Vilken underbar bild!!! =)

2010-12-05 22:46:32
URL: http://viktkamp.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0