Lördag med tö

Underbara lördagsmorgon.

Ebba lät mig sova till 07:11 och de händer nästintill ALDRIG.
Iofs va hon vaken mellan 05-06 så de räknas kanske inte egentligen men de känns verkligen som om jag fått en sovmorgon och jag är utvilad.

Ute regnar de, MEN de betyder att snön är på väg bort och vi är ett litet myr-steg närmre våren.
Väljer att se på de så ist för att klaga på allt slask o allt blött.

På shemat idag står tvätt, tvättkorgen fylls lite väl fort upp igen när man är småbarnsmamma tycker jag.
Tur att vi har en tvättstuga som vi iprincip är ensammma o använda och nästintill alltid är ledig.

Ska la in till stan och försöka hitta något litet billigt o fint till Olivia som fyller 14 år imorgon.
Förslag mottages tacksamt.

Den här boken alltså.
Måste försöka ta mig igenom den, (den är inte så skoj skriven och massa vetenskapsmän som förklarar)
Tror på de, köper de med hull och hår.
Positivt tänkande kan ge dig mycket!
Håller ni med?
De är svårt bara att försöka lära sig tänka på ett helt nytt sätt bara.
Men jag övar, ingen som läst den?

En övning är att påpeka oftta de man är tacksam över.
Kan ju skriva en liten lista på va jag är tacksam för just nu.

För att vi har världens vackraste dotter
Vi bor i ett perfekt litet hus för oss
Tilda
Vi har iaf mat på bordet
Familj + vänner som alltid ställer upp

Nu ska jag fokusera mig på att allt med ekonomin kommer lösa sig, vi ska få in pengar så vi klarar räkningarna.
Jag ska nå min målvikt!

Men innan de ska jag byta dagens första bajsblöja, ja de är spännande att vara småbarns mamma =)


Kommentarer
Therese

Jag har läst the secret och försöker leva efter den. Vissa saker har redan uppfyllts, andra väntar jag på. Har du sett filmen?

2010-02-27 11:30:36
URL: http://rosakoriander.blogspot.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0