O Neej inte idag igen

Jag tittar ut o märker till min förskräckelse att de ser ut att ha kommit lika mkt snö till inatt.
Fan fan fan!
Jag orkar inte en dag till som igår.
Jag måste komma ut.
Bära Ebba in till stan o köpa en pulka, fast dom är la självklart slut när de e sånt här väder.
Och skulle jag väl få tummen ur o köpa en så hade la de garanterat börja töa (som jag iofs inte hade haft något emot men)
Får tvinga ut Johan att leta efter en, Maxi ´,ÖoB eller babyproffsen borde la ha en kan man tycka?

Baka kanske man skulle göra med en dag som denna.
GI bröd är givet men va mer?
Känns surt o baka massa saker som jag ändå inte kommer vilja äta.
Sen va de de där med ingridienser också eller hur?

Hur gör ni andra med barn i denna åldern när ni inte kommre någonstans?
Eller är inte dom lika beroende av att göra saker som Ebba?
De händer liksom ALDRIG att vi är hemma en hel dag.
Tips mottages GÄRNA!
O eftersom vi inte har körkort så kan vi inte åka bil ngn stans heller, vi är fast.
Om dom inte väljer att ploga gångvägarna eller om vi får tag i en pulka.


Dagen har precis börjat o jag hoppas innerligt att de inte blir lika gnälligt som hela dagen igår.
Men de bårdar inte gott eller hur?


Får försöka ta vara på de stunder de ser ut såhär ist.

Kommentarer
daniella

hehe men jag vill inte läsa dom.. känne inte som att jag kommer gilla dom.. tänk på att jag e sjuuukt kräsen om jag ska läsa.. plus att jag inte orkar läsa massa böcker i en serie.. läser jag första blir det aldrig att jag läser andra för de blir för mkt.. :P

2010-02-21 08:47:54
URL: http://dellisch.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0