Shoppingsugen

En natt utan mycket bra sömn.
Vet inte de kan bero på alla intryck ifrån dagis eller om de är någon tillväxtperiod men Ebba sover som en kratta.
Hon vaknar redan fyra o efter de kan de ta LÅNG tid o få henne o somna om. Hon gnäller skriker o får komma upp till oss (där de visserligen inte går mkt bättre men LITE iaf)
Vill bara ordna upp sömnen igen så man känner sig lite klarare i huvudet om dagarna igen.

Varit på stan en sväng och tänkte kolla efter boken -The secret jag vill ge den en chans.
Man har ju hört att om man förändrar sitt tankesätt så kan man komma långt, o värt o testa läsa inte sant?
Någon som läst?
Har hört både positivt och negativt om boken.
Får bilda mig en egen uppfattning efter torsdag eftersom de va först då den fanns ute på bokrean.

Fick äntligen köpt en jacka till Ebba med.
Känns som om de e rätt skönt o ha en tjockare så man slipper krångla med overallen om man tex bara ska åka o handla o inte va ute ngn längre stund.
Kort kommer inom kort.

Tog mig en sväng in på Gina Tricot o insåg att dom hade mkt fint som jag gillade.
Mkt som jag faktiskt hade behövt och velat ha
Fanns fina sommriga kläningar (perfekt över ett par tighta jeans o perfekta som dom är tills sommaren. Ett par svarta jeans för endast 199kr.
Hittade alltså, två klänningar, en hoodtröja och ett par jeans som jag hade velat ha.
Vågade inte prova ifall dom nu skulle sitt bra o jag skulle bli ännu mer sugen på o köpa dom.
De e nu pengarna ska finnas bara.
Hur ordnar man pengar när de e omöjligt o få ett jobb?

Mamma o Della kommer hit o fikar snart.
Får la bjuda på mina hemmabakade hallongrottor o sitta o läskas o dreggla eftersom dom inte är de minsta GI-vänliga.


-Bad hairday?

Sedan en tid tillabak har Ebba börjat få himla humör. Får hon inte som hon vill så lägger hon sig ner så här o gallskriker. Har faktiskt blivit mer sånt sen hon började dagis, lär hon sig av de andra barnen tro?
Antar denna åldern är en viljekamp


Kommentarer
M

Tack snälla!

Jag har bf i mitten av september!

2010-02-23 20:13:37
URL: http://alskadeanglar.blogg.se/
Linda

Hon är ju så söt!!

Är det inte lättare att hitta jobb nu när det snart är sommar. Ska ju snart själv söka jobb, såg att de söker massvis med sommarvikarier till alla möjliga jobb, säljare, städare osv. Allt är ju iaf ett jobb :-)

2010-02-24 06:59:25
URL: http://claessons.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0