Ännu mer tankar... som vanligt

Den välbekanta känslan kommer tillbaka till och från igen.
Ångesten, jag känner väl igen den trots att den kan yttra sig på ytterst olika sätt.

Den kan komma som en våg illamående, eller som en sten över bröstet som gör de svårt o andas.
Eller bara slå en hårt i huvudet o göra en helt handlingsförlamad, den har hittat mig ikväll.

Jag vet inte varför men jag tror de beror på allt runt omkring.
Jag vet att jag har en press på mig o ordna upp ekonomin o komma på va jag ska göra, samtidigt så är jag realistisk o vet hur de ser ut på arbetsmarknaden o jag vet att jag inte ens kan söka vilka jobb som helst pga att Johan inte kan ha Ebba själv.
Detta gör ju de iprincip omöjligt för mig o hitta ngt, jag vill tjäna egna pengar o jag vill känna mig lycklig.

Lycklig är jag för min fina dotter, våga ni inte tro något annat.
Utan henne hade jag nog inte ens vart här idag, levt säkerligen men inte mer än så.
Så tacksamheten till henne är enorm, älskade lilla Ebba va din mamma älskar dig.

Sen undrar jag va min beslutsamhet har tagit vägen?
Jag körde GI så otroligt bra, jag va grym o rockade!
Nu därimot är jag duktig som fan i sisådär tre dagar sen så skiter jag i de igen o så håller de på fram o tillbaka. Nyttigt? Nej, jag vet ju väl jag mår bättre av GI, men av ngn konstig anledning kan jag bara inte hålla de i skick längre, kan ju också iofs bero på lite ångest till o från.
Vill inte se mig i spegeln o wooops en dag inse att oj jag har gått upp allt jag gått ner.
Vill va smal, vill va mindre!

Jag kände mig tvungen o skriva av mig, så skulle va tacksam om jag inte får massa påhopp för detta inlägg genom att folk skickar elaka kommentarer vilket tyvärr händer.
Sparka inte på en som ligger förtillfället tack.



Köpte denna prydnad för o påminna mig själv om att känna tro till att allting löser sig. Jag försöker iaf..

Kommentarer
maja

Bara och kämpa gumman. Allt kommer bli bra!

Det är viktigt att hoppas och tro, det är ju det sista som sviker!

Hejaheja. Du är en kämpe : )

Kram från Oslo!!

2010-02-02 20:33:32
URL: http://majjases.blogspot.com
Jaana

håll huvudet högt! allt löser sig om man vill, kämpa!

2010-02-02 21:18:30
URL: http://chanaeggmaan.blogg.se/
Lena

Tycker om dig, och hoppas så innerligt att det ordnar sig!

Fin prydnad!

Vi fick sådana bokstäver av en vän när vi gifte oss, *L*O*VE säger dom.

Kram

2010-02-02 21:33:01
maja

Ja jag kan förstå att det är frusterande!

Men gå in å se på lite utbildningar? KY?

Finns MASSA kul, och ofta är det ett år och sedan ett år praktik.

Gå in och läs om en hel hög med utbildningar så kanske du får idéer! Jag får massa LUST när jag läser dessa. Finns så mycket kul.



Kanske något om egetföretag? Det är mycket jobb. Men man får bara tänka JAG KAN KLARA det och bara köra på! Tiden kommer ju inte tillbaka. Och låt inte din sambo hålla dig tillbaka. Kör ditt race. Och Ebba kommer klara sig fint att vara på dagis på dagarna. De vänjer sig fort och en dag så kommer hon inte vilja gå hem när du kommer ;-) Belevie me. Har jobbat på dagis länge. Haha barn är underbara!



Du måste bara trycka in positivitet i huvudet - vänd allt vad du funderar på till positiva saker och grubbla inte för mkt. Då blir man knäpp. Ta dagen för vad den är och oroa dig inte för nästa dag eller vecka. Lovar att allt kommer vända en dag , men det är tydligt att det är du som måste vara kämpen hos er.



Tyvärr kommer det nog ingen och knackar på en dag och erbjuder dig paradiset. Det är du som ska ta er och DIG dit. Vad SKULLE världen vara utan kvinnor?

Du är stark och grym Emmelie! Kör på : )

Finns här om du vill prata och få pepp!!

Hjälper dig gärna med det jag kan.. Om det så är ynkepynke lite.



Ha en bra dag! Här är det snöstorm! JIPPIE!!

Puss!!

2010-02-03 10:39:01
URL: http://majjases.blogspot.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0