fullt sjå

Låren värker, har träningsvärk.
Har gått omkring HELA dagen idag. behöver jag säga att de är otroligt skönt att de är kväll?

Helt jäkla omöjligt o gå när de e isgata under och snö över, varför plogar man inte i Alingsås?
Därför jag har träningsvärk för detta är inte lätt o gå o putta en vagn i, dålig stil att plogningen är så dålig!
Okej jag klarar iaf att ta mig fram torts att de är jobbigt men tänk på de äldre med rullatorer, hur lätt är de för dom?

Som sagt fullt upp idag.
Började med dagis och de gick inge vidare idag.
Ebba va trött o ledsen o när jag gick o satte mig i ett annat rum gick hon o letade o gick till sina kläder.
När jag blev ombedd o komma tillbaka va hon blöt under ögonen, hon hade gråtit.
Kan säga direkt att jag verkligen inte kommer lämna av henne direkt på måndag, Ebba är inte redo för de och att hon är trygg i situationen är de allra viktigaste!

Hade läkartid efter, vilket ligger en bra bit ifrån dagis.
Kollade upp Ebbas röda märke som hon fått efter sprutan i måndags men de va ingen fara sa han.
Men sjukvårdsupplysningen + bvc ville ändå ge mig läkartid eftersom dom kan få en infektion i benet o behöva pencelin, men de slapp vi tack o lov.

Rask promenad hemmåt med hungig Ebba i vagnen.
Väl hemma lagar jag maten till oss båda o matar Ebba..får ta en paus i mitt ätande för o byta bajsblöja eftersom Johan är så fullt upptagen med datan o ber mig vänta.. - Nej man väntar inte när hon har bajsat! Fick helt enkelt avbryta o göra rent Ebba.

Della hämtade Ebba o tog med henne till stan.
Dom skulle shoppa o fika, tror Ebba hade jätte mysigt på stan med moster.
Hem kom hon med lite nya kläder som moster hade hjälpt henne finna på rean.

Jag städade som en tok under tiden, nu tror jag de e rent här hemma.
Kom på de va fredag o vandrade iväg till maxi för att köpa grönsaker o dipp.
Nu sitter jag här heelt slutkörd med värk i mina ben, funderar på ett glas vin.. kanske slår på bra o de skulle va skönt just nu känner jag :)

Vad gör ni andra ikväll?
Underhåll mig!

Kommentarer
mr p daddy

de e inte bara i alingsås man inte har förstått att de vore en bra idé att ploga! även uddevalla verkar ha svårt att veta hur man gör...

2010-01-23 20:37:07


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0