hur tusan hinner man?

Står en liten Ebba jämte mig o dansar för fullt till "imse vimse spindel"
Hon står o gör sig till som bara den varje gång jag lägger blicken på henne, sicken liten skitunge!

Har varit värsta husfrun idag redan, klockan är bara 07:30 men jag har redan varit duktig och diskat upp disken från igår o satt in ett bröd i ugnen som väntar på o bli klart.
Mitt bröd var nämligen slut.
Så snart så luktar de nybakat i vårt lilla hus :)

Tror jag hade passat bra som hemmafru faktiskt.
Tänk dom som har de möjligheterna, eller ja lite hade jag nog velat jobba.. tror man blir knäpp om man BARA går hemma o sköter hem o barn.
Men mestadels hemmafru o lite jobb kanske två gånger i veckan eller något.
Så Johan bli rik så ordnar vi de right?

Hur tusan hinner man ha ett heltidsjobb, sköta hemmet och barnen?
Känner att jag har fan fullt upp med o hinna med nu o många gånger hinner jag inet allt som ska göras o då är jag endå hemma med enbart ett barn, antar de e något man lär sig med tiden..Förhoppningsvis annars ligger vi risigt tiill :)

Idag är de tänkt att pappa ska komma hit o tapetsera klart de sista så vi kan få upp våra hallmöbler,, äntligen!
Ska nog annordna lite barnvakt ngn dag ett par timmar o verkligen försöka röja ordning o få de fint här hemma.

Skulle lagt upp lite bilder men sladden till kamren krånglar o jag lyckas inte.
Får be Johan fixa de sedan, en blogg utan bilder är inte intressant.. men den som väntar..
Kan ju bjuda på en bild som redan finns på datan iofs.

Nu e de dags o leka med älsklingen som fortfarande går omkring o dansar och pekar på allt hon ser och säger --dääääääeeer


första pulkaturen i Borlänge

Kommentarer
Daniella

jag är gärna barnvakt i några timmar.. men de visste du väl redan?

2010-01-20 08:21:11
URL: http://dellisch.blogg.se/
Daniella

vilken tid är de då? för jag ska in till stan å fika med min gamla klasskompis vid 13.. vet ju inte hur länge vi fikar eftersom vi inte umgåtts sen vi gick i 2:an på lågstadiet :P

2010-01-20 08:55:49
URL: http://dellisch.blogg.se/
stin

du får ursäkta mej! men barnvakt? johan e ju hemma?

2010-01-20 09:41:36
Therese

Vad du är duktig som hinner med en massa :) Själv har vi nästan precis gått upp. Sitter och dricker lite kaffe och känner mig inte speciellt duktig idag. Verkar lite slappt att lämna en ettåring i stolen med äpple tycker jag. Fast man är väl alltid så himla överbeskyddande mot sitt eget barn.

Hoppas ni får en bra dag, kram!

2010-01-20 11:07:41
URL: http://www.metrobloggen.se/tegu
Tokmorsan.se

Hej igen :D Jo kan fixa en till :D Vad är adresserna till bloggarna Kram

2010-01-20 15:56:28
URL: http://tokmorsan.se
Gravid Tvåbarns Mamma, blev våldtagen & slagen.

TACK! :) En kul sak är att våra döttrar är födda samma klockslag ;)

2010-01-20 19:46:35
URL: http://precioso.se
Gravid Tvåbarns Mamma, blev våldtagen & slagen.

3:e Februari 2007 :)

2010-01-20 20:01:46
URL: http://precioso.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0