Lite egentid ikväll

Tidig morgon med kläng i benet.
Jag sitter här o Ebba står nedanför med en skorpa o drar mig i benet, hon vill upp i knät men så fort jag lyfter upp henne så ska hon ner igen, antar att hon mestadels visar att hon inte är nöjd med hur de är just nu.

Usch har börjat lägga mig senare om kvällarna, behöver egentligen försöka komma i säng vid 22 eftersom Ebba trots allt vaknar 06 varje morgon.
Närmre 23:30 känns lite sent, eller iaf känns de lite sent på morgonen när Ebba slår upp sina blå.

Måste ge mig själv en klapp på axeln.
Gick igår till arbetsförmedlingen o pratade med ett företag o ordnade mig själv en jobbcoach.
Ska träffa honom upp till 3 månader o av honom kan man få tips och råd o framförallt kan han hjälpa mig komma på vad jag vill göra.
Får la hoppas de är ngt för mig.

Dagen ser la inte överdrivet händelserik ut.
Lämna Ebba på dagis o passa på o städa lite här hemma under tiden, dammsuga o moppa av golven o även förbereda lunchen.
Hemmafru? --Oh yes!

Johan får fan gå o hämta henne idag, han har inte gjort de ngn gång än o de e rätt segt o gå dit o sedan efter två timmar gå tillbaka.
Inte mer än rätt att han hämtar eller hur?
Sa de till han igår men då sa han nej jag vill inte börja med de förens nästa vecka, nehe men ärligttalat skiter jag i va du vill just på den fronten, pallra dig på jackan o skorna o gå o hämta din dotter-- morr!
Sa inte så till han såklart ;)
Men sa att de va inget o disskutera utan att de va ngt han SKULLE göra så gick jag därifrån, då sa han att då blir hon kvar på dagis.
Hoppas jag kan tvinga han hämta henne idag, de va de där med 50% av ansvaret va?

Fina Elin kommer till mig vid fyra tiden så ska vi umgås lite innan vi ska iväg till kvällsträffen på spädis.
Ska bli mysigt o komma iväg två timmar o äta lite gott!
På tal om o komma iväg så ska jag ju även på lördag ut en sväng, ser verkligen fram emot de o hoppas de går som planerat!

Johan ska förövrigt lägga Ebba ikväll för första i henens 13 månaders liv.
Sa till mamma (som ska komma hit o va med) att låta Johan försöka ordentligt o göra de mesta innan hon gör de.
Så de blir o skriva en lista på hur rutinerna går till här på kvällarna o hålla tummarna på att han klarar de, för då hade nog självförtroendet höjts en aning o jag hade kommit hemifrån lite oftare o utan att behöva bjuda hem mamma för o hjälpa honom.

måste ta gnällfia här nu!
sorry för de dåliga upddateringarna med nya kort men sladden e ju sönder så man måste ta ut minneskorttet o sätta i laptopen o de vet jag inte hur man gör ;)


/ Dags o leka med Ebba


tittut på julafton hos farmor o farfar


Ebbas fönster

Kommentarer
stin

Heja, heja dej! sätt han på plats! oh vad söt hon är, och va fint det är i fönstret! Du e duktig du mimmi!Så synd att vi inte kunde komma igår, är som sagt jätte nyfiken på å få se hur ni har det nu!!!! kramar till er!!!

2010-01-27 09:15:18
Sofia

självklart måste johan ta lite ansvar nu,

han har varit passiv whay to long!!

Så sparka ut han å hämta Eran dottar!! :)

You Go Girl!!!!!

2010-01-27 12:35:37
URL: http://sofialoella.blogg.se/
Mickaela

sv: ja det får vi verkligen hoppas :)

ja jag känner ju förvärkar varje dag nu så nu får hon gärna titta ut snart, för jag står inte ut med trycket mot mina lungor längre :/

2010-01-27 13:16:33
URL: http://itsababygirl.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0