Nej hon är inte tillräckligt stor än

Sitter med mitt kaffe, de gör verkligen att jag vakar till ordentligt på morgonen, denna underbara dryck med en skvätt grädde i.

Måste säga att jag följt GI de senaste tre dagarna, är nöjd över de.
Tycker de är svårt och hinna laga två olika maträtter, men jag försöker hinna med de o äta nyttigt och dricka mkt vatten (läs typ inget vatten) Måste helt seriöst tvinga mig själv o dricka för jag dricker knappt till maten och de är ju verkligen inte bra, vatten behöver man för o gå ner i vikt!

Jao o motionen då, tja har inte blivit mkt av de mer än kortare promenader de snaste, men de har varit så jäkla kallt så man har knappt velat gå ut.. Får skylla lite på de faktiskt.
Trängigen då, ja inte de minsta peppad o gå dit, de e ju så långt o gå nu!
Men om ngn tränar på hälso så hojta till så kanske ni kan få med mig dit :)


Ebbas sömn inatt, ja hon sov la i egen säng tills typ 23 tiden sen va de inte möjligt o få henne o somna om igen.
Ska ringa bvc nu o se om hon anser jag gör rätt, hon kan ju inte skrika hur mkt som helst liksom.
Och de hon rådde mig till va o försöka så mkt som möjligt o låta henne skrika ett bra tag men om de inte går ta upp henne och fortsätta så varje kväll.. och ja de har jag gjort och följt till punkt och pricka, så är de ngn framgång ännu?
Möjligtvis att hon sover lite längre på kvällen innan hon vakar alla de tvåhundrasextiofem gångerna :)

Separationsångest till max idag.
Min lilla flicka ska börjas skolas in på dagis.
Nej de känns inte bra, hon är inte mogen och JAG är inte mogen!
Vissa barn är väldigt rätt fram o lite tuffare medans Ebba är lite känslig o typisk flickig, nej hade jag haft möjlighet hade jag haft hemma henen tills i höst och sedan börjat inskolningen!
Men jag VET de kommer bli bra, så småningom hon kommer säkert gilla de men som sagt jag hade velat vänta.

Så dagen är planerad så att  de är dags för frukost nu och sedan se om Ebba känner för en liten powernap igen.
Sedan vid tio ska vi va på dagiset.
Ska ringa spädis och se om vi kan komma på besök åxå, har saknat alla där så enoormt mkt!
Della kanske skulle dyka upp med, så full fart som jag gillar :)

Dagen igår va underbar med besök från min älskade Amse, men de berätter jag om sedan, ingen jävel kommer orka läsa ett inlägg som blir meterlångt :)

Ha en bra start på veckan alla mina läsare :)


Dags för frukost - lätt dagens godaste mål!


Kommentarer
Therese

Hoppas det kommer gå bra på inskolningen idag, kram!

2010-01-18 10:52:17
URL: http://www.metrobloggen.se/tegu
Kim

Tar väl sin lilla tid innan man fått in alla rutiner. :)

2010-01-18 14:19:39
URL: http://kimlundin.blogg.se/
mr p daddy

ja diggar ju din kopp stenhårt!!

2010-01-18 19:40:27


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0