nyttigt och gott

Bakar bröd, känns som om de börjar bli en vana o göra de lite då o då.
Gott lätt!
Ngn som är intresserad av receptet så kommer de här

6dl grahamsmjöl
6dl filmjölk
½dl linfrökross
½dl rågkross
½dl pumpakärnor
½dl solrosfrö
½dl hackade mandlar
3 hackade färska dadlar
2 msk mörk sirap
1½tsk salt
1½tsk bikarbonat.

Blanda allt samman och in i ugnen 200 g ca 45 min :)
Lite jobbigt o köpa hem alla saker men när dom väl finns så räcker dom länge!
superlätt!

Idag ska Johan iväg o spela pingis o dricka öl.
Skoj för honom men när är de min tur att göra något kul?
Vill också hitta på något!
JOhan har ju detta varammam vecka.

Känner för att åka till Göteborg o gå o kika eller kanske Ikea, tänk om man kände ngn som skulle dit? ;)

Nej nu har jag en väldigt trött tjej här i famnen som verkar vilja gå upp o ligga o mysa lite.
Fast först får jag ta ut brödet!

Värt o testa göra, GI är ju nyttigt åxå :)


Kommentarer
Rebecka

Haha vilken retlig bild på henne! :)

2010-01-23 11:01:00
URL: http://rebeckalandin.blogg.se/
Anonym

Tack för receptet....blir nog att baka på eftermiddagen...

Passa på att hitta på nåt du själv nästa lördag..då kan Johan å vi sköta ställningarna hemma hos Er......kram.kram

2010-01-23 11:17:00
maja

Vilken goding!

Njaa kanske inte samma stil men det är ju ert eget hus : ) Det är ju kanon. Känns väl underbart ändå!

Ja absolut! Får se när jag tar mig till gbg!!

Men lovar att höra av mig då...

Kramar

2010-01-23 15:26:27
URL: http://majjases.blogspot.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0