Och jag är tillbaka

Internet som funkar igen, helt jävla underbart och känna sig uppdaterad igen.
För även om jag inte sitter hela dagarna så gillar jag att då o då gå o kolla till datan ,facbooksuppdateringar och bloggar.
Förstår inte vad som intressrerad mig så av alla andras liv men de känns naket att inte längre veta vad folk hållt på med under dagarna, helt sjukt egentligen!


Ni vet ju Ebbas sömn har strulat de sista och jag ringde bvc för jag behövde råd.
Ska testa o se hur de går.

Reglerna är

nr1: Ingen välling i sängen (jag som trodde de va en bra grej för o få dom slappna av o bli trötta)
Men hon ska alltså äta i famnen och sedan innan hon somnat ska jag lägga ner henne i sin säng o få henne somna där.

Lättare sagt än gjort vill jag lova.
Ebba har ALLTID somnat i famnen och varit extrem när de gäller närheten.

45 min tog de idag, faktiskt inte alltför mkt gråt.
Fick tvinga ner henne o ligga en massa gånger eftersom hon promt skulle upp o ställa sig i sängen
MEN nu sover hon äntligen.
Svårast av allt blir nog egentligen när hon vaknar snart o e jätte ledsen o dom menar på man ej ska ta upp henne utan att man ska få henne somna om igen i sängen..

Hårdträning med nattningen iaf, håller er uppdarerade om hur de går!

Grymt besviken på Ebbas dagis med.
Ringde dom nämligen i morse för o höra hur vi skulle göra med inskolningen o dom säger dom ringer upp mig 09:30.
Men ingen ringer o jag ringer tillbaka 13:30 o får som svar att dom har mkt o göra men att hon ska prata med en o ringa upp strax.
Tror ni jag hörde något?

Grymt dålig stil av dom!
Jag menar mina mammdagar e skut den 23 o då ska hon va inskolad o klar.
Vad håller dom på med?

Ska kika vidare här ett tag nu, sitter ju på vår nya laptop, lyyyx men svårt o skriva när man e van vid vanligt tagnentbord.

Bilder kommer när vi laddat över allt.

Är jag saknad? :)

Kommentarer
Daniella

klart du är saknad!

2010-01-11 20:58:13
URL: http://dellisch.blogg.se/
Anna-I kampen mot min 6årings cancer

Ja vaniljkräm är säkert jättegott också, eftersom vaniljbullar är goda.

Hoppas ni får ordning på sömnen, vet hur det kan vara med det där men nu sover barnen bra i allafall.

2010-01-11 21:03:51
URL: http://bambinidolce.blogg.se/
Lena

Klart du varit saknad!!!

Så gott att du e tillbaks!



Å kämpa på med Ebbas sömn, en jobbig period väntar antagligen, men det kommer nog betala sig när rutinerna väl sitter. Och är det några som kan komma med vettiga råd så är det väl ändå BVC de träffar ju alla småttingar å deras föräldrar.



Kraaaaaaaaaam

Hejja er!

2010-01-11 22:13:22


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0