Röriga tankar

Varför är man aldrig riktigt nöjd?
Varför vill man alltid ha de liiiite bättre?
Va liiiite smalare, ha liiiite mer pengar osv, för visst är man lyckligare då?

Märker mig själv tänka - Om jag bara går ner till 56kg ja då kommer livet va lättare
Men blir de lättare?
Eller hittar man något annat nytt att tråna efter?

Jag velar o vet inte åt vilket håll jag vill eller ska gå.
Jag har haft ett år på mig o bestämma va jag vill satsa på o göra efter mammaledigheten, men nu när dagen närmar sig så har jag fortfarande ingen som helst aning.
Varför börja på ett jobb där man vet man inte kommer trivas utan enbart gör för pengarnas skull?
Fast iofs har just nu spelar pengarna väldigt stor roll i vårt liv eftersom varken jag eller Johan har något jobb.
Om de endå vore så att J hade ett jobb, så jag hade haft liiite större valmöjlighet o inte va tvungen att de första bästa arbete framöver, för nej arbeten växer inte på träd och inte pengar heller.

Pengar har betydelse! Vi kan inte unna oss saker som andra människor kanske tar för givet, utan måste ständigt tänka o hoppas att pengarna räcker tills slutet av månaden.
Men som jag sagt innan så ska jag göra allt som står i min makt för o komma ur den situatuionen vi lever i och jag kan bara hoppas att Johan försöker göra detsamma!

Känner att detta blir rörigt inlägg.
Men tankarna e röriga just nu o de är stress.

En sak är jag glad över o de är vår fina helt pefekta dotter Ebba!
Får va skulle varje morgon vara utan hennes underbara leende o hennes goda pussar?
Va skulle livet vara utan henne?
Hon är min skatt, mitt allt.
Älskar dig fina underbara Ebba!






Kommentarer
stin

Underbara, duktiga Pippilotta! Du kan inte göra mer än du gör, som sagt.Önskar du hittar ett jobb som du kan trivas med, å att pengarna räcker lite längre än va dom gör idag! Men nu tycker ja de vore på tiden att Johan drar sitt strå till stacken!!!!

2010-01-14 09:26:09
Lindisen

ja jag har gjort min layout till min blogg. är ju egentligen bara min header som jag gjort =) förstår dina tankar om pengar, har haft en period då det va väldigt svårt att få det att gå runt men det har blivit bättre kram

2010-01-14 10:57:01
URL: http://www.lindisen81.blogspot.com
Lindisen

hmm... vet inte... jag gör i photo shop och laddar upp i bloggen sedan... vet inte hur "stort" det ska vara i blogg.se... vet du hur du laddar up pen egen header i blogg.se? för då kan jag göra en testmall du laddar upp ocg raderar sedan för att se om det blir rätt storlek... lite krångligt att hitta rätt storlek, men lär ju vara ungeför som på blogspot

2010-01-14 11:04:46
URL: http://www.lindisen81.blogspot.com
Therese

Man blir aldrig nöjd. Man kommer nog alltid sträva efter att bli liiiite bättre/rikare/smalare osv.

Pascal vägde 10,1 kg och var 76.5 cm lång. så 800g upp på en månad.

2010-01-14 18:14:41
URL: http://www.metrobloggen.se/tegu
Mother, Married &Twenty

svar: Jasså :) Ja Leon är ett fint och lagom vanligt namn, fast det blir nog allt vanligare (tyvärr heheh)



Leon är nio månader gammal :) HUr gammal är din dotter då?

2010-01-14 19:10:10
URL: http://mummyfied.blogg.se/
Anonym

Försök att njuta av stunden.......allt ordnar sig....det gör faktiskt det....

kram på dig

2010-01-14 19:18:10
Mother, Married &Twenty

svar: Okej :) ja han är rätt tidig, han har gått längs möbler i snart två månader nu, men han vågar inte riktigt gå fler än ett par steg om han inte har något att ta tag i.

2010-01-14 19:22:36
URL: http://mummyfied.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0