Vaccin nr 2 avklarad

Måste berätta lite kort om första dagen på dagiset.
Satt mestadels o skrev igenom alla papper o gick igenom reglerna.
Ebba tultade iväg dirket o gick och kollade va dom andra barnen gjorde o kom o gav mig varenda leksak hon hittade på hela stället.
Behöver jag säga att hon stökade ner rätt bra?

När hon berättade om första gången jag skulle lämna henne så gjorde de ont.
Hon sa att hon när HON tycker de e dags kommer säga till mig bestämt o gå därifrån, o då får jag bara säga hejdå o vända om o gå, svär på att jag kommer stå utanför dagiset o gråta.. min lilla flicka är inte stor nog för detta än!

Men hade fullt upp igår med saker vilket jag gillar.
Va jätte skoj o hälsa på alla på spädis igen!

Va duktig o passade på o gå in o ge Ebba andra dosen av svinvaccinet eftersom dom vaccinerade för första dagen i rummet brevid.
Jag anser att har man tagit första så får man ta andra, annars va den första helt i onödan.
Har man gjort A för man göra B helt enkelt.
Pratade med hon som vaccinerade o hon sa att dom nu i vår väntar sig en annan dos av mkt sjuka folk igen o att då e de viktigt hon har fått sitt vaccin.
Tror många inte tar andra sprutan pga att de ej uppmärksammas lika mkt längre i media, men anledningen att de sjönk va ju faktiskt för att så många tog sprutan!
Jaja nog om de.
Hoppas hon inte får ngn reaktion av de nu bara!

Mina läsare stiger krafigt :)
Skoj, men vart är alla kommentarer?

Pappa kom hit igår o påbörjade tapetseringen.. äntligen!
Nu är de bara lite grejer ovanför gaderoberna och dörrarna kvar, sedan är de klart!
Kommer nog bli jätte fint slutresultatet.

Nej får rusa iväg o kolla va min dotter vill eftersom jag hör henne säga -deeeeeeeäääääär (där)


Kommentarer
therese

de där med inskolningen de e verkligen svårt för oss mammor. ja tror de flesta mammor tycker de e jobbigt. flisan började dagis strax innnan hon blev 2 år. allt gick jättebra o hon tyckte de va jätteskoj. men ja mådde så dåligt över de. o då började ja jobba på ett jobb 7-16.. de va inte roligt vill ja lova. flisan va ju som en zombie när man hämtade henne.. då undrade ja va ja höll på med.. va de va för mening med allt. så visst e de svårt. men dom har de ju bra o skoj på dagis. men ja tycker de e så skönt att flisan bara går 15 timmar i veckan nu. o kommer göra de tills hon börjar i förskoleklassen..

2010-01-19 07:40:49
URL: http://mummas.blogg.se/
Therese

Här kommer en kommentar då :)

Jag vet fortfarande inte hur jag ska göra med vaccinet, hade bestämt mig för att inte ta den, men nu vet jag inte längre.... Åh!!

Hoppas det blir fint med tapetseringen. Kram

2010-01-19 11:34:03
URL: http://www.metrobloggen.se/tegu


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0